fredag 26 februari 2010

När jag skrämmer mig själv

Jag skulle köpa färg att färga ögonbrynen med häromdagen och råkade ta fel förpackning. Vax av något slag. Vadå, alla kartonger var rosa och hängde på samma ställe - måste man läsa på kartongen också för att kolla att man får rätt grej? Verkar ju hur bökigt som helst.

Hursomhelst, nu har jag den här lilla kartongen med vax hemma. Och några sjuhelvetes tvångstankar om att jag ska ta och vaxa bort mina ögonbryn. Fattar ni hur galen jag skulle se ut då? Ungefär lika galen som alla andra som av någon anledning tar bort ögonbrynen. Tvångströjan nästa.

Och ändå kan jag knappt tänka på något annat här hemma. Det gör mig rädd. Varför har jag inte slängt kartongen ännu? Hur galen har jag blivit egentligen?

Annars måste jag säga att det är så jävla givande att vara hemma och vara föräldraledig. Att fundera över svåra saker som vilken burkmat man ska värma den här lunchen och hur länge till blöjorna i paketet kommer att räcka. Så intellektuellt stimulerande. Verkligen. Jag håller inte alls på att förlora förståndet.



Hur lång tid tror ni det tar för ett par ögonbryn att växa ut igen?

5 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Går den bara att vaxa ögonbryn med? Du skulle ju kunna testa på någon annan behåring. Hamstern kanske?! =D

Finnpajsaren sa...

Men måste du vaxa bort båda? Kan du inte bara ta ett, eller ett halvt? Testa lite först och se vad du känner liksom.

Maria sa...

Kansterfaster: Hahaha! Det skulle plötsligt ge mitt bloggnamn en helt annan betydelse.

Finnpajsaren: Kan inte du ta ett först och tala om hur det kändes? Så kan jag eventuellt göra det sen.

Sara sa...

Några dagar före mitt bröllop skulle jag som är väldigt ljus (tänk albinosläkt) smörja in mig med lite brun utan sol. Liiite fin kan man väl få vara på sin dag?
Jag skrubbade som en galning. Smörjde in mig med hudlotion på varje millimeter.
Jag smörjde mkt mkt omsorgsfullt in mig med denna dyra brun utan sol - och i samma sekund som jag smörjt färdigt ser jag den lilla lilla lilla skylten längst ner på flaskan
"For Dark Skin"

.... jag lovar att jag dog där och då.
Ringde min syster och skreeeeeeeeeeeek i luren.
Vad "göööööööööööööör" jag???
Surfade på nätet i diverse forum och där folk skadeglatt konstaterade att jag skulle bli härligt orange.

Tänkte ställa in skiten.

Nåväl, orangea knän och armbågar och lite på tårna blev det.
Men för övrigt blev jag fin :)


På med vaxet nu..... ;-)

Maria sa...

Sara: Ååååh gud vilken mardröm! Skönt att du klarade dig. Det hade nog kunnat bli värre än bara lite väl mörka knän och armbågar.

Men vaxet låter jag bli. Än så länge vinner jag över tvångstankarna ;-)