måndag 8 februari 2010

Förvaring


När man är förvirrad, som jag oftast är, gäller det att lägga alla småsaker på logiska platser. Så att man kan räkna ut var de ligger ifall (när) man glömmer bort det.

Som bankdosorna till exempel. Mycket viktiga, går inte att logga in på banken utan. Dessa förvarar vi tydligen i små kastruller i bokhyllan. Jag har inget minne av att jag lagt dem där, men det verkar ju rationellt och genomtänkt så det måste vara mitt beslut.

Nu funderar jag på om taklampan i sovrummet är ett bra förvaringsställe för mobilladdaren, den är nämligen också en sån sak som envisas med att försvinna hela tiden. Logiskt och rationellt är som sagt ledorden.

7 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Tack för ett riktigt asgarv så här på morgonkvisten!

Tänkte bara sa...

Kastruller i bokhyllan, kompakt living?

Finnpajsaren sa...

Igenkänning thank you very much. Jag har lagt min vigselring på ett mycket bra smart ställe IGEN. Förmodligen i skafferiet eller nåt annat (o)logiskt. Saida någon!?

Anonym sa...

Häromdagen skulle jag göra två saker.
Koka kaffe och tända en brasa.
Hejdade mig strax innan jag skulle hälla kaffevattnet i braskaminen.
Det är skönt att inte vara ensam i förvirringen.

Sara

Maria sa...

Tvillingmamma Lotta: Tack för komplimangen! :-)

Tänkte bara: Ja alltså, så trångt bor vi inte (90 kvm) men det skadar ju att tränga ihop allting ändå.

Finnpajsaren: Kanske ovanpå sovrumsdörren? Det tror jag är ett bra och säkert ställe för såna grejer.

Sara: Hahahaha! Det är jobbigt när man har för många saker (två) samtidigt i huvudet.

Sockiss sa...

Jag glömde precis mobilen efter ett samtal hos en terapeut om att jag var trött på att glömma saker hela tiden. Som att jag behövde förtydliga mitt problem liksom... suck.

Maria sa...

Hahahahaha! Ifall hon inte trodde på dig när du sa det liksom.