söndag 7 februari 2010

Hipp hipp hurra!

Det blev fest igår ändå, trots våra ihärdiga ansträngningar att inte hinna. En timme innan gästerna kom satt jag i soffan och svor och försökte sätta in foton i motsträviga ramar och sen spika upp dem på väggen. Jag hade inte duschat, inte gjort några snittar, och inte letat reda på ett par hela strumpbyxor. Men det var viktigt att ramarna kom upp. Jävligt viktigt tydligen. Så viktigt att när gästerna väl kom var hela väggen ovanför soffan full av foton i ramar som alldeles snett och jag var visserligen duschad och påklädd men väldigt ofixad i håret. Det gäller att prioritera.

Och idag, idag fyller jag 30 år. Har ni hört något så galet? Alldeles nyss var jag ju 19. Eller åtminstone 25. Eller 43, om man ser till livsstilen. Men 30 känns alldeles uppåt väggarna. Det vet jag inte riktigt hur jag ska hantera. Jag får nog gå en kurs eller så. Det kan säkert kommunen ordna (de tycks ju gilla att ordna kurser för sina invånare), en kurs där vi sitter i ring och talar om våra känslor och den skäggiga manliga kursledaren uppmanar oss att vara oss själva och omfamna vår ålder. Ja, det får jag nog ta och kolla upp i morgon. Eller så fortsätter jag låtsas vara 29 år. Det funkar nog också. Åtminstone fram till pensionen.

13 kommentarer:

Cissi sa...

Grattis på födelsedagen!
Har precis börjat läsa din blogg. =)
Alltså, jag fyller 32 i år, men jag har nog fortsatt att vara 25 av bara farten... Vuxen är man ju bara på pappret egentligen. Och inför sina barn, men fan vad man ljuger då...

Anonym sa...

Grattis grattis :)
När du passerat 35 inser du att det bara är en siffra och inget att bry sig om.
Sara

Anonym sa...

Hipp hipp hurra!
Det måste ju bara vara en siffra när man inte känner sig så gammal :-D

Själv blir jag 35 om ett par veckor, och det är helt oförståligt på många sätt.

smultronpaj sa...

Hipp hurra! Stort grattis och välkommen in i klubben. Nu när du har passerat har du rätt att fylla vad du vill iresten av ditt liv. själv har jag stannat på 23

Trollets mamma sa...

Grattis, grattis!
Själv skrattar jag halvt ihjäl mig varje gång jag eller någon annan nämner min ålder. 44 är ju ett fullkomligt absurt tal - särskilt om man fortfarande inte blivit vuxen för fem öre.

Camilla sa...

Grattisgrattisgrattis! :D

MiaA sa...

Stort grattis!

Karin sa...

Grattis!
Har totalt fastnat på din härliga blogg. Har läst igenom hela den gamla bloggen också. Du skriver något av det roligaste jag någonsin läst. Får mig ofta att skratta rätt ut.
Tackar och bugar!

Anonym sa...

Grattis :) hoppas du hade det trevligt på festen!?

Maria sa...

Tack ska ni ha! Ålder är alltså bara en siffra, skönt att veta.

Och Karin, välkommen hit! Helt galet att du läst allting - otroligt smickrande!

Goa Smulan: Jag hade jätteroligt! Och nästan lika roligt dagen därpå när barnen inte var hemma och jag kunde sova flera timmar mitt på dagen.

Magica de Hex sa...

Stackare! Själv fyller jag 58 i mars ... nästan trettio ju ...

Jenny E sa...

GRATTIS!

Som vanligt är du obetalbart rolig. Och jag gläds åt att höra att dina prioriteringar inför festligheter låter ungefär likadan som mina! Skönt att man inte är ensam om vansinnet - min sambo fattar ingenting så jag har kännt mig lite udda tidigare, haha.

Mångmamma sa...

Jamän grattis då.
Själv har jag uppnått den aktningsvärda åldern av 40+, fast min stora dotter brukar finkänsligt gratta på 27-årsdagen.
Varje år!
;)