söndag 21 februari 2010

Söndag hemma hos oss

Jag tycker att det är så mysigt såna här dagar när vi bara är hemma hela familjen utan att ens sticka nästippen utanför dörren. Det är inte ett dugg stökigt, larmigt, kaotiskt och bråkigt. I den här familjen finns det nämligen så mycket kärlek att vi aldrig nånsin går varandra på nerverna.

Och vårt hem är städat och fint och man blir alldeles lugn och harmonisk av att vara här.




Nu ska jag gå och baka något mysigt och hemtrevligt och sen ska jag vara glad och tacksam över att inte har tillgång till vapen. Då hade jag nämligen skjutit mig i huvudet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, ser precis ut som hemma hos oss, minus nappflaska då eftersom min minsta skitunge totalvägrar, men för övrigt kan jag bocka av dom flesta av sakerna... /Elin

MalinJ sa...

Lider med dig. Det finns en anledning till att jag inte vänder mig om just nu. Hörde precis: PANG RASSEL PANG... OJ Mamma! Det panga, krascha.
Jag vill inte veta.
Kan det inte bli sommar snart så man kan slänga ut ungarna utan att de fryser ihjäl och har med sig ett ton snö och grus med sig in??

Maria sa...

Elin: Visst är det härligt? Som skoskav ungefär.

Malinj: Haha, jag skulle inte heller vända mig om. Vi bor visserligen i lägenhet med trafikerad gata utanför, så slänga ut ungarna kommer inte vara ett alternativ då heller (tror jag iaf, det beror ju på hur jobbiga de är), men jag längtar också efter sommaren! Guuuuud vad jag längtar efter sommaren!

MonasUniversum sa...

Du. Jag är lite nyfiken på varför det står en skurhink intill soffan....

Maria sa...

Skurhinken var till för Björn att kräkas i igår när han var inbillningssjuk. Bunken på bordet var till för Julius som inte var inbillningssjuk. Varför de står kvar än idag kan jag dock inte riktigt svara på.

Okki sa...

Där det de som kallas för "myspysa"???

Härlig blogg, by the way
Okki

Maggan, numera med vuxen adhd-son sa...

Jösses... det där är väl inget. Skaffa ett barn till och se till att det har adhd så får ni se på stök och oväsen!! Det där är ett alldeles normalt vardagsrumsbord när man har småbarn och har hunnit plocka undan hälften.

Anonym sa...

Hahaha... så skönt att se att det inte bara är hemma hos oss det ser ut sådär...

Tack för en härlig blogg och ha en trevlig helg
Jennie