söndag 7 februari 2010

Min nya barnvakt


Barnen sov hos mamma natten till idag eftersom vi hade fest här hemma. Pedagogisk som jag är tog jag därför fram resesängen några dagar innan så att Charles skulle ha en chans att vänja sig vid den innan det var dags att sova i den.

Och vilken grej. Jag hade glömt att man får plats med båda barnen där i. Och att inget barn kan klättra ur den själv. Ett sånt slöseri att den bara stått ouppackad här hemma hela tiden, när jag har kunnat haft den uppställd som barnvakt istället.

Nästa vecka ska jag gå på bio, fika med kompisar och shoppa hela dagarna. Riktigt njuta av att vara barnfri. Det är så fantastiskt med bra barnvakter, de ska man verkligen vara rädd om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent!!! :D

GRATTIS btw...

Kram Tina

Sockiss sa...

jag gillar allt som kan liknas vid vadderade fängelse-celler för barn. absolut! skitbra ju! =)

Maria sa...

Tack Tina!

E, de är de mest pålitliga barnvakterna. Och man vill ju inte brista i säkerheten som förälder.