onsdag 24 februari 2010

Att han aldrig lär sig

Det är ju ändå Björns födelsedag så jag sitter här i soffan bredvid honom när han tittar på fotboll. Det häpnadsväckande är att han hela tiden envisas med att kommentera det som händer på tv:n och frågar mig exalterat efter att det hänt häftiga grejer om jag såg det. Klart som fan att jag inte såg det. Jag tittar inte en sekund på tv:n om det är fotboll på. Jag har inte för vana att titta på tråkiga saker som Helgmålsbön, Go´kväll eller för den delen nåt UR-program om svettiga mormödrar i södra Spanien som petar sig i näsan och stickar grytlappar, så jag förstår inte varför jag skulle titta när det är fotboll.

Men det är ju ändå som sagt hans födelsedag så jag hummar bara lite oklart när han säger något. Är han tillräckligt desperat kan han säkert intala sig själv att jag faktiskt svarar på det han säger.

4 kommentarer:

Suzan sa...

underbart, ännu en blogg jag kan läsa, skratta, följa och kommentera! =)

Sara sa...

Jag svarar ALLTID "chibby!" som är både positivt och negativt laddat = jag svarar alltid rätt, i alla lägen. ("såg du skottet?!?!" "Chibby!" "ja eller hur!" eller "vet du vad som hände på jobbet, ettor, nollor, ettor bla bla bla" "Chibby!" "exakt! Vilken dag va!)

Sockiss sa...

hemma hos mig får jag inte ens titta på tv när min slyna är hemma. får då MÅSTE han spela tv-spel. han kommer aldrig bli vuxen.

Anonym sa...

Tack för en suverän blogg med många skratt och situationer som känns igen!