tisdag 23 februari 2010

Hej och välkomna

På vårt dagis (Julius dagis alltså, jag har inget själv. Än så länge i alla fall) anstränger sig verkligen personalen för att göra det mysigt och trevligt. I morse bjöds det till exempel på gemensam frukost för alla barn och föräldrar där.

Det första man möts av när man kommer in på avdelningen är en stor skylt som glatt förkunnar:

Hej! Det går kräksjuka här på avdelningen!


Inget hade kunnat få oss att bli mer sugna på frukost. Ett riktigt husmorsknep, det måste jag komma ihåg att prova hem här någon gång när vi bjuder på middag eller så.

8 kommentarer:

KaosJenny sa...

Ha Ha, kan funka lite sämre helt privat att bjuda in folk och sen berätta att man har kräksjuka... Iofs kan ju folk inte klaga på att de aldrig blir bjudna ,-)

Anonym sa...

Hej du! Nu har du roat mig hela veckan.Ha ha ,du skriver og kåserar så häftigt. Skrattar og ler. Håper du fortsätter og skriva. Hej fra Ami.

Maria sa...

KaosJenny: Ja, det har du ju kanske rätt i. Men om man sätter skylten direkt innanför ytterdörren? Då hinner de ju knappt in om det är så att de vill vända om.

Ami: Vad roligt, tack ska du ha! Klart jag fortsätter skriva, speciellt så länge som jag får så här fina och snälla kommentarer!

Anonym sa...

Ville bara smöra lite och säga att jag älskar din blogg!

Maria sa...

Det tycker jag att du gör alldeles rätt i! Vad glad jag blir, tack ska du ha :-)

Sockiss sa...

serverades det verkligen ingen "ÄGGÖRA"?? haha. kul stavfel bruden. (ba retas lite råh)

Maria sa...

Hahahahaha, ägg-öra, det är ju jätteroligt! Inte så konstigt att de inte serverade det, det är väl ingen som vet hur man lagar det liksom.

Mångmamma sa...

Mowahahahaha!!!