måndag 8 februari 2010

Om att kanske inte vara så smart

Telefonen ringde idag nån gång mitt på dagen och det var ett främmande nummer. Men eftersom jag inte är sån så svarade jag. Det var någon som påstod sig ringa från en blomsteraffär som hade blommor att leverera till mig. Trevligt tänkte jag och talade glatt om portkoden, exakt vilka tider jag inte skulle vara hemma under dagen samt lösenordet till mitt bankkonto.

Eller ja, kanske inte det sista. Men hade han frågat så hade jag sagt det - hallå, han ringde ju faktiskt från blomsteraffären!

Sen kom jag på när jag var på Ica Maxi att det kanske inte var så jättesmart. Att det kanske till och med var ganska dumt. Men det var så dags då. Allt jag kunde hoppas på var att de åtminstone kunde ta med sig pantburkarna från i lördags om de skulle göra inbrott.

Väl hemma sen fanns både värdesaker, pantburkar och en stinkande påse med bajsblöjor i badrummet kvar. Inget inbrott alltså. Svårt att veta om jag ska vara glad över det eller inte.

Inga kommentarer: