måndag 1 februari 2010

Om att vara trött

Jag hatar såna här dagar, när man är så trött att man hela tiden vill lägga sig ner och sova - oavsett om man är hemma eller på Ica. Jag fungerar inte, ingenting fungerar, allt är jobbigt.

I morse vid frukosten bad jag först om lokaldelen, sen om naturdelen och till sist utstötte jag bara ett irriterat gutturalt läte. Björn förstod och räckte mig DN:s kulturdel. Inte för att jag hade så mycket nytta av den, för jag förstod ingenting. Jag tror att jag läste, men allt var så avancerat att ingenting gick in. Det gäller även tv-tablån. Hoppas att det inte är något bra på tv ikväll, för det kommer jag missa i sådana fall.

Nu tror jag att jag har hämtat rätt barn på dagis, han protesterade inte så mycket i alla fall när jag började klä på honom. Vi får väl se sen när Björn kommer hem om allting stämmer. Gör det inte det får jag väl justera det i morgon eller så, så himla bråttom kan det väl inte vara. Barn som barn liksom. Det ser i alla fall ut att vara rätt storlek.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Om barnet inte protesterade så mycket när du klädde på det har du nog tagit fel barn.....

Knasterfaster sa...

Jag håller med Jenny. Det KAN vara fel barn. Egna barn protesterar alltid vid hämtning (och lämning). Protesterar det här barnet inte heller vid tandborstning och läggning så är det ganska säkert fel barn. Det går säkert att justera det här lilla misstaget imorgon. Kram på dig!

Pia sa...

Men om Jenny och Knasterfaster har rätt.. att det är fel barn du fått med dig hem.. och det dessutom inte gnäller vid påklädning, tandborstning och nattning så säger jag bara: Behåll ungen för tusan!!! ;o)

Frida sa...

Håller med ovanstående; det låter som en "keeper"!

Puss

Maria sa...

Jenny: Precis vad jag kom på när jag skrev det här inlägget!

Knasterfaster, Pia och Frida: Jag behöll honom. Det var inga större protester varken när det gällde middag, tandborstning och läggning. Så det var ju knappast ett misstag jag hade lust att korrigera ikväll om vi säger så. Björn har inte sagt något heller, så vi får väl se vad de säger på dagis i morgon.

Anonym sa...

Vi undrar lite om du tänker lämna tillbaka Nisse snart? Monica berättade att du kom in och tog honom. Nog för att han gillar att vara hos er...
Och så får vi väl hoppas att den som stängde dagis hade förbarmande över J och tog hem honom.

PGW sa...

Testa vid kylen. Fastnar han på kylen är det nog din kotte.