tisdag 14 september 2010

Valupptakt

Nu börjar det dra ihop sig hörrni, på söndag smäller det. Själv är jag skitnervös. Nervös över att de där idioterna ska komma in i riksdagen och framför allt nervös över att fel sida ska vinna.

Men vi har aldrig pratat politik ni och jag. Annat än att rasister är rasister är dumma i huvudet. Men det är ju liksom så självklart. Men jag undrar lite, märks det ändå vilket block jag sympatiserar med?

Om ni gissar här bredvid vad ni tror så lovar jag att berätta sen. Men sen ska vi nog inte prata så mycket mer politik här tror jag, för jag vill inte att vi ska bli osams. Det blir lätt så otrevlig stämning då, håller ni inte med? Vi kan tjafsa om andra saker istället, som barnuppfostran och vårdcentraler. Det är gammalt och tryggt.

12 kommentarer:

Gustav sa...

Rasister är inte dumma i huvet. De tänker bara jävligt lokalt. På engelska: "They think inside the box"

åsa sa...

måste bara lämna en liten kommentar: jag gillar din blogg - den är så klockren! fick tipset av min äldsta dotter..... ha det så bra o hoppas att barnen blir friska så att du kan jobba vidare! kommer så väl ihåg hur det var när mina 4 var små! o nu har man drabbats igen av dagissjukan (barnbarnet började på dagis för ett halvår sen ungefär)
din blogg förgyller min dag!
kram åsa

Singelmamman sa...

Block, val, politik? Vafalls är det här någon slags propaganda.

Hm, jo det tror jag att det gör. Men det är bara för att jag själv tycker att du är så rolig och jag är ju ... säker på att rösta på... va fan var det nu igen. *tänker*

Sarah sa...

Du är ju så smart att du självklart är väldigt röd med ett pikant inslag av grönt.

Malin sa...

Jag håller med Sarah :)

Anonym sa...

Jag tror du är klok nog att rösta på Alliansen, du vill väl behålla jobbet och få mer ut av din lön. ;-)

Anonym sa...

Jag tror att det var Amalia som en gång sade: När man är ung röstar man rött- när man blir äldre blått. Med andra ord: Man kan rösta med hjärnan eller med hjärtat. Och faktiskt så ligger det något i det!

Anonym sa...

Röd-grön såklart!

Maria sa...

Haha! Ni är modiga som är så säkra på er sak. Tänk om ni har fel då, betyder det att jag är korkad då? ;-)

Och Åsa, välkommen hit! Vad glad jag blir :-)

janet sa...

Hoppas att du röstar rödgrönt för en framtid för oss alla!

Peter sa...

"Den som inte är röd vid 20 har inget hjärta, den som är röd efter 30 har ingen hjärna." Och du har ju fyllt 30, så det blir blått. Tror jag.

Anonym sa...

Du är den bästa kristdemokrat jag känner.
Må gud vara med dig och dina bastarder i helgen!