lördag 25 september 2010

Fullt normalt




Vadå? Knyter inte ni också in era barn om nätterna?

9 kommentarer:

Chrissan sa...

Är snöret larmat så det tjuter när dörren öppnas?

Knasterfaster sa...

Nej, men jag ska nog börja knyta fast min 14-åring och min 16-åring nu. Ingen dum idé faktiskt.

Kattis sa...

Nej men en hasp längst upp vid kanten hindrar oxå små barn från att kliva upp mitt i natten och hälla, brunsåspulver, potatismospulver, curry och oboy i brödrosten.. Och från att sen stoppa ner tvdosan och några cdskivor i blandningen... Luktade curry om tvdosan länge länge efter den där natten..

Camabo sa...

Hörrö! Har du funderat på att skriva en bok? Jag skulle läsa den slaviskt och sedan köpa minst en var till alla jag känner!

A&T sa...

Är inte det gammal visdom hämtad ur barnsångerna? Är helt säker på att jag fick tipset att binda fast dem redan första besöket på öppna föskolan!

Lotta sa...

A&T: Det kommer ju från den sången om Trollmor som binder fast sina små troll i svansen.
Jag har, som tur är,inte behövt binda fast min än men den dagen kommer nog.

blogg.aftonbladet.se/katarinaikina sa...

Hej! Har flyttat till Kina och har inte kunnat följa din blogg på över en månad, en sorglig månad. Men tack vare vänner som har återgivit innehållet, så har jag överlevt! Men nu är jag tillbaka och kan äntligen läsa vidare. DU är i särklass roligast i världen.
Katarina

Maria sa...

Chrissan: Nej, men tack för tipset!

Knasterfaster: Du kan behöva lite tjockare snöre, men annars låter det som en bra idé!

Kattis: Haha! Jag hade adopterat bort dem på fläcken! Vi behöver än så länge inte låsa in dem av den anledningen, en av dem har pajat gångjärnet med en legobit så dörren går inte att stänga längre - därav behovet av snöret. Men i morgon kommer förhoppningsvis fastighetsskötaren...

Camabo: Lovar du? ;-)

A&T: nu blir jag avundsjuk - vilken bra bvc du tycks ha! Här tjatar de bara om d-droppar.

Lotta: Trollmor var inte dum hon inte.

Katarina: TACK! Vad glad jag blir! Och jag har faktiskt sett att man har kopierat in inlägg härifrån i din blogg - jag brukar nämligen googla mig själv med jämna mellanrum ;-) Jag vet, det är astöntigt. Men jag kan inte låta bli. Hursomhelst, det är otroligt smickrande. Inte att googla sig alltså, men att du och nån annan faktiskt gillar det jag skriver så mycket att man gör sig det besväret. Men varför kunde du inte öppna min blogg i Kina? Och kanske mer intressant - vad gjorde du där?

Katarina sa...

Hej! Tydligen är de som skriver på blogger otroligt farliga för människan och samhället så de är helt enkelt spärrade här i Kina. Men nu har jag skaffat VPN och då kan jag kringå alla sånna fasoner moahahhaha.
I Kina är jag hemmafru eftersom min make har fått jobb här. Jag har heltidsanställd hushållerska och en som sköter trädgården. Barnen går på skola/dagis varje dag mellan 8.00 och 15.00 och det är 29 grader varmt. Vi har stor pool på området. Ibland är livet tufft, men någon måste ju leva det.