fredag 24 september 2010

Snart får han lov att betala underhållsstöd

Herregud, man skulle kunna tro att jag är ensamstående just nu. Björn är borta för andra natten den här veckan, den här gången är det konferens-kryssning (det vill säga vanlig kryssning, men de släpar med sig sina jobbdatorer som ligger kvar i hytterna helt orörda).

Jag är avundsjuk, jag vill också få åka iväg och sova bort en natt så där. Björn försökte göra det bättre genom att berätta om alla översminkade och överberusade kvinnor i 45-årsåldern som vinglade runt tillsammans med alla ännu mer överförfriskade män vid namn Bengt eller Lasse i samma ålder  - och han lyckades lite med det för en sekund eller så.

Men sen blev han tvungen att erkänna att ingen av hans jobbarkompisar vrålade rätt ut när det var dags att äta middag, eller försökte slå Björn i ett desperat försök att slippa smaka på kycklingen. Och inte var det nån som kastade en ugnsstekt morot i örat på honom heller, så jag vet inte jag. Jag är nog lite avundsjuk ändå.

Hellre en busvissling från en full femtioåring än en morot i örat, det har alltid varit mitt motto liksom.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Relevant motto. Sagt av mig som just kom hem från el krogo och nu har örat igentäppt av både morot och gubbslem... (nä jag tänker INTE förklara det sista ordet)

Shamrock sa...

När man har småbarn är det en ultimata drömmen att få åka iväg på konferens och få SOVA. Nuförtiden sover jag inte lika mycket på konferens utan stämmer nog bättre in på Björns beskrivning av kvinnor i 45-årsåldern

Jenny E sa...

Du har ett så fantastiskt underbart sätt att beskriva världen, jag ÄLSKAR din logg och ditt sätt att skriva. Skrattar varje gång jag är här! =)

Knaada sa...

Du är så klok, jag önsar jag hade ett så fint måtto!

Knaada sa...

motto? måtto? Nu blev jag förvirrad...

Lotta sa...

Bra måtto! En busvissling är alltid en busvissling (man kan ju låtsas att det var nån vrålsnygg som visslade)

Maria sa...

Singelmamman: Det tackar vi för ;-)

Shamrock: Allt har sin tid.

Jenny E: Gud vad glad jag blir, tack! :-)

Knaada: Ett måttligt motto är det bästa mottot.

Lotta: Jag vill mena det!