tisdag 28 september 2010

Teoriångest

Innan jag började ta körkort trodde jag att det skulle vara uppkörningen som skulle vara det svåra - inte teorin. Herregud, jag har läshuvud och har nyligen pluggat på universitet och högskola i fem år (så att jag bättre kan snyta ungarna på jobbet), så hur svårt skulle det kunna vara liksom?

Men jag hade fel. Jag hade glömt bort att ta med det faktum att jag fyllt trettio i mina beräkningar. För jag kan inte få in nånting alls i huvudet längre, jag är för gammal. Det säger bara stopp och så ryker det lite, och så får jag bara en väldig lust att sätta på mig läsglasögon - som jag inte har - och läsa Allers veckotidning istället.

Varför varnade ingen mig för det här innan?





7 kommentarer:

Greta sa...

När jag skulle ta mitt kort hade jag också mest ångest inför teorin. Att missa det testet hade inte varit kul, för där beror det enbart på hur vida jag hade lyckats banka in kunskapen i mitt huvud. Uppkörning då är det någon annan som gör en bedömning på mig. Mitt tips är att köpa teoriprogrammet till dator och sedan bara mala på. Funkade på mig och jag är riktigt trög emellanåt.

Anonym sa...

Håller med föregående - köp frågor till datorn och sen bara mal på - det är så mycket repetition att man till slut bara vill spy på det men nånsatansstans därinne fastnar det! Lite grann som tyska glosor eller mulitiplikationstabellen, bara att tjata in i skallen.../L

Singelmamman sa...

Och jag tog körkortet när vi fortfarande körde på gengas (nästan i alla fall) så jag var ung och begåvad. Nu är jag inget av det. Men jag har körkort i alla fall.

Anonym sa...

det är lamellerna i hjärnan som ryker eller så var det i bilen, jag minns inte så noga. Teori är iaf skitsvårt... Håller tummarna! /Elin

Camabo sa...

But please... jag var höggravid (v 36 tror jag det var) med unge nr 2 och åkte iväg på en 1-veckas intensivkurs till Eskilstuna och tog körkort. Det var apsvårt, men totalt värt det! Fast när jga ringde hem och Armica sa "Jag saknar dig mamma! När kommer du hem?" så var det rätt svårt att komma ihåg några anledningar till varför det var så viktigt med körkort nu igen...

Ting sa...

*håller tummarna*

Maria sa...

Jag pluggar prov på datorn, läser boken, gör Bonniers trafikskola på datorn och pillar in små fusklappar i öronen. Förhoppningsvis är det något av det som funkar.