söndag 12 september 2010

Städhjälp som städhjälp

Vi tycker att det finns roligare saker att göra än att städa här hemma. Typ vad som helst. Så Björn ivrar för att vi ska anlita städhjälp, men själv bromsar jag lite av ekonomiska skäl.

Dessutom tror jag att vi kan lägga ut det på barnen istället. I alla fall Charles. Idag snöt han sig i lite papper och torkade sen ivrigt vardagsrumsbordet med det. Det tyckte jag såg väldigt lovande ut. Och alla vet ju att man får bättre resultat med lite fuktig torkduk än en helt torr.

Det lär ju bli så mycket billigare än att anlita en städfirma i varje fall. Jag har en känsla av att han nöjer sig med en ölburk med lite slump kvar i.

7 kommentarer:

Malin sa...

Gud vilket smart barn alltså!

Lotta sa...

Min lilla tjej gör samma sak. Snyter sig sen torkar bordet med papperstussen. Fast jag vet inte hur fräscht jag egentligen tycker det är med snorspår (eller som jag kallar dem, snigelspår) över hela köksbordet. Blir lite svårförklarat för gäster liksom...

A&T sa...

Har försökt det där. De är alldeles för opålitliga!
Rätt vad det är vägrar de att utföra sina sysslor och det hjälper inte ens med att hota med försämrade arbetsvillkor som att låsa in i gaderoben, eller en hel vecka med fisk till middag.
Och vad som är ännu värre är att de på något sätt får allt annat än stället de torkar att se ut som en soptipp.
Men det låter ju billigt med en ölslatt förstås...

Anonym sa...

Barn är bra arbetskraft... Jag utnyttjar mina hela tiden ;) Oftast mutar jag dem med pengar också... Men de är gravt underbetalda!!

LillaUlle sa...

Hur i allsin dar har du lyckats få ett så begåvat barn. Vad ska du göra för pengarna du kommer spara på att ha städhjälp inom familjen?

Anonym sa...

Ett tips är att sy en overall av microfiberduk till den minste så sköter sig städningen nästan själv efter det. Man kan förstärka med att rulla några roliga bollar hit och dit.

Maria sa...

Malin: Han brås på mig.

Lotta: gäster?

A&T: Du får väl helt enkelt tukta dem hårdare!

deleines: Det är så det ska vara.

LillaUlle: Spendera på mig själv såklart.

Anonym: Ja, jag har fått det tipset förut. Jag tror att det är mycket användbart, har bara inte kommit mig för att testa!