tisdag 21 september 2010

Hemma är tydligen bäst. Undrar varför?

Vi fick åka hem på permission igår, och i morse ringde jag och skrev ut Julius. Han är så pass mycket piggare nu att det skulle kännas dumt att vara kvar på sjukhus.

Men jag måste erkänna att det är rätt jobbigt att vara hemma igen. Och förvirrande. Var är den röda knappen man ska trycka på när man vill ha hjälp? Och varför har ingen kommit och tagit lunchbeställningen ännu?

Så himla dålig service på det här stället. Skulle inte förvåna mig om jag blir tvungen att tömma alla papperskorgar själv idag också.

7 kommentarer:

åsa sa...

hej maria!
läser din blogg med stor glädje! du kan göra den tråkigaste dagen rolig! o på tal om politik - bryr mej inte om hur du röstar! alla har rätt till sin åsikt! att sen en del har åsikter som man blir mörkrädd av är ju en annan femma!
ha en fortsatt bra dag o om du hittar den där röda knappen för hjälp nånstans så berätta!!!!
hälsningar en MYCKET road läsare
åsa

Singelmamman sa...

Va? Men herregud så dålig service. Klaga säger jag.

Anonym sa...

Tack och lov att han är på bättringsvägen. Glass är bra om man är "förkyld" har jag hört. Hälsa från en "tant i datorn". Annacarin

Anonym sa...

It sucks being home!!! Man får inte obegränsat med glass hemma heller...

Singelmamman sa...

Ja, Anonym har helt rätt. Ta och ät lite glass när ungarna somnat, det är garanterat rätt medicin.

Anonym sa...

Skönt att ni fått komma hem!!
Du får väl försöka hitta den där RUT hemma om du ska få lite service. Jag letar efter Rutan här hemma varje dag, men hon håller sej jädrigt undan vill jag lova. Hon har definitivt inte gömt sej bakom soffan iaf, det fanns inga som helst spår i dammet :( /Elin

Maria sa...

Åsa: Tack! Vad du är rar :-)

Singelmamman: jag har skickat så många klagobrev nu att jag börjar få skrivkramp.

Annacarin: tror mig, vi försökte med glass också. Han ratade även det när det var som värst. Men nu är han pigg igen!

deleines: nej jag vet! Hur risigt som helst.

singelmamman: haha!

Elin: Hon är inte här heller. Skrik om du hittar henne!