lördag 11 september 2010

Är mina dagar räknade?

Igår fick jag helt plötsligt skitont i svanskotan. Som om jag slagit i den jättehårt. Enda problemet är att jag inte gjort det, slagit i den alltså. Inte som jag vet i alla fall.

Hursomhelst så kan jag knappt sitta idag, inte ligga på rygg, inte nudda den överhuvudtaget och det är förjävla jobbigt att resa upp från sittande ställning.

Hur kan det bli så? Är jag döende? Finns det många svanskoterelaterade sjukdomar som är farliga? Eller är det straffet för att jag inte gillar min vårdcentral?

Nån som vet?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss du tror inte du överdriver liite?

Anonym sa...

Det är de urkassa stolarnas fel, kursen igår har satt sina spår. Kräv ett tjugotal gratis lektioner i kompensation! Minst... /Lotta

Maria sa...

Nu förstår jag inte alls vad du menar! Vadå överdriver? Jag? Aldrig!

Anonym sa...

Jag har fått så en gång. ville inte släppa hade så i tre v. ringde då vc. sa att det kunde vara inflamation. fick testa äta ipren 3 gånger om dagen i en v. och det släppte efter andra dagen.

Anonym sa...

Har haft sådana problem i 2½ år. Överdriver inte. Har varit hos läkaren tusen ggr, blivit röntgad, fått smärtlindrande, hos sjukgymnasten, fått "rumpkuddar", fått lokalbedövande, akupuntur... Inget hjälper! Det snackas nu om att operera bort den (jo, det går!), men chansen att det blir bra är bara 50/50. Mitt kom också bara pang bom över en natt. Inte alls säkert det är detta du lider av, men var tvungen att kommentera. Man tror att jag har en sjukdom som tydligen inte alls är så ovanlig. Läs mer här: http://coccyx.org/whatisit/symptoms.htm

Hoppas verkligen verkligen att det går över! Önskar ingen detta helvete.

Fraggelmorsan sa...

Och du är helt säker på att det inte är en liten djävulssvans som håller på att växa ut? Kolla pannan efter kompleterande horn.

Lena sa...

Det finns en speciell behandlingsteknik som vissa sjukgymnaster kan, men motivationen måste vara ordentligt hög hos patienten - terapeuten går in med fingrarna och mobiliserar svanskotan. Kolla upp sjukgymnaster med OMT 3 kompetens.
Lycka till! En annan variant är att du helt enkelt väntar en vecka, de flesta inflammationer utan trauma bakom brukar lägga sig inom den tiden. Och du, tack för en skön blogg, du bidrar med att göra vårt samhälle lite mer mänskligt!

Anonym sa...

Du håller på att få svans tror jag för just nu har du så många glädjeämnen att välja på - sjukdom, sömnbrist, stress och tripptrappstolar - så att få vifta på svansen i pur glädje kommer snart att vara möjligt!

Eller så vet jag inte. Och sen blir det bara svart...

Maria sa...

Lotta: Ja, eller kanske tripp trapp-stolen i måndags?

Anonym: Ipren. I´m on it. Tre om dagen, inga problem. Faktum är att det tar bort smärtan jättebra så eventuellt får jag väl fortsätta äta det resten av livet.

Puffan: Fy fan! Stackars dig! Hoppas verkligen att de kan få bort det så att du kan leva ett normalt liv! Och så hoppas jag innerligt att jag inte drabbats av samma..

Fraggelmorsan: Måste jag? Jag kommer börja gråta om jag hittar begynnande horn också. Jag orkar inte mer!

Lena: Tack! Och om du med motiverade patienter menar smärttåliga patienter är jag INTE det! Aldrig i livet. jag käkar ipren och hoppas att det är borta om en vecka.

Sofie: Det är svart. Jävligt svart. Ulla Skoog spådde helt rätt.

E sa...

Hade samma problem för ett par år sedan. Enligt läkaren var det en "sittskada". Glamouröst värre.