torsdag 18 november 2010

Vab? Ska man verkligen få pengar för det? Är inte det bara en myt?

Försäkringskassan är tydligen inte nöjda med oss. De blanketter som vi skickade in duger tydligen inte. De kommer skicka ut papper för kompletteringsuppgifter.

Vad som händer sen vet jag inte, om vi inte lyckas fylla i alla papper rätt den här gången alltså, det finns ingen kvar som kan vittna om det. Det ryktas om Sibirien, eventuellt också värsta partykvarteren med tusentals dyngraka nordiska artonåringar på Kos. Men som sagt, det är bara rykten.

Men i morgon ska jag försöka offra lite fler och dyrare blommor på vårt försäkringskassanaltare. Om man bara ber och offrar tillräckligt mycket borde vi klara oss. Vi behöver inte ens få pengarna vi ansökt om, bara vi slipper fler blanketter. Blanketter från försäkringskassan är inkörsporten till sinnessjukdom.

Nu kan bara gudarna hjälpa oss.

7 kommentarer:

Catharina sa...

Lycka till..
Hoppas ni klarar er från blankettdödenskäftar..

Karl sa...

Ler igenkännande. Var beredd på kompletterande telefonförhör om att det är en kvart som saknas någonstans.. HUR SKA DET DÅ GÅ MED DIN SGI? HUR??!! HUUUUUUR??!! Kanske väntar kalla förhörsrum med kala glödlampor. Funderat på landsflykt?

Melkers Mamma sa...

... och ångest får man bara ha på heltid i 4 veckor. Bara så att ni vet...

Mia sa...

ditt blogginlägg kastade mig 13 år bakåt i tiden..... minns hur jag satt och svettades sena kvällar i mina nitiska försök att blidga gudarna. Det är lättare idag, man ser till att det finns miccrovänlig mat att tillgå för sjuklingen oså ringer man hem från sitt arbete var 6:e timme och kollar läget och påminner henne om att dricka, äta glass och ta alvedon, perfekt, inga papper och full lön in på kontot!!

Tantaluran sa...

F-kassan S U C K S

LillaUlle sa...

mmm, blanketter från f-kassan är inte döden men ett stort steg på vägen...
Inte bara har jag VAB-papper att fylla i, de måste dessutom ha massa ifyllda blanketter för att jag ska få ut min sjukpenning (för rehab pga reumatism) där de måste veta min sjukpenninggrundande inkomst. Duh!! Vad jag vet är den den samma som den vabben grundar sig på. Kan väl inte vara så svårt att ta reda på tycker man. Men då måste de väl anställa någon nisse som kan det där med att leta upp sånt gissar jag.

Maria sa...

Blanketterna har fortfarande inte kommit. Det är lite som en katt som leker med musen innan den ska döda den.