onsdag 24 november 2010

Det finns ingen millimeterrättvisa

Jag har hört att det är bra att köra så mycket man bara kan när det är snöstorm ute. Speciellt om man precis har tagit körkort och egentligen inte vet vad man sysslar med överhuvudtaget. Så idag tog jag dels bilen till jobbet, och sen åkte jag till Ikea med en kompis på kvällen.

Väl där handlade jag jättemycket småsaker som tillsammans blev jättemycket mer pengar än bara typ 14 kr som man skulle kunna tro när man plockar ihop allt för att det är så jävla billigt, och sen insåg jag att plånboken låg kvar ute i bilen.

Men det visade sig vara ett väldigt bra knep, för det blev så himla billigt för mig. Jag betalade inte ett öre! Det blev lite dyrare för min kompis dock, men vad fan. Livet är inte alltid så himla rättvist.

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Nä verkligen inte rättvist. Sånt amn får räkna med ju.

desperat hemmafru sa...

Schysst knep! Ska genat annama det! :-)

LillaUlle sa...

Men gud vilket bra tips! Måste bara få med mig en kompis nästa gång jag åker till IKEA med andra ord (och komma ihåg att lämna plånboken i bilen). Annars kan man ju åka med sin karl och "glömma" plånboken hemma också iofs.

Anonym sa...

Tur att jag är så rik och givmild, nästan tomtelik. Här kommer kontonumret förresten, alla andra är också välkomna att betala!
Nördea 123456-89