måndag 29 november 2010

Klart han ska få göra mindmaps om han vill

Jag är lätt autistisk, men det gör oftast inte så mycket eftersom Björn också är det. Det blir liksom lättare att leva ihop om man har samma handikapp.

Vi har till exempel söndagsmöten varje vecka där vi går igenom veckan som kommer, delar upp kvällarna och bestämmer i förväg vem som ska vabba vilken dag. Som vilken sund autist som helst.

Hursomhelst, igår hade vi ett utökat söndagsmöte. Vi skulle nämligen planera Julen. Årets typ viktigaste projekt. Vi gick igenom allt som ska göras, när det senast ska vara klart och vem som är ansvarig. For real alltså, jag skämtar inte nu. Spontanitet är inte vår grej helt enkelt (men det är ju sällan det när man har ett sånt här handikapp).

Efter att vi var klara utbrast Björn superentusiastiskt att han skulle göra en WNBA, eller ABS, eller kanske WWF. Jag lyssnade inte så noga på honom, jag gör sällan det om jag ska vara ärlig. Det är oftast bara fotbollssaker som kommer ut ändå. Men det skulle tydligen vara ett superbra program att använda sig av när man planerar projekt, och han satt där länge länge och knåpade med projekt Julen. Jag trodde att det skulle bli nåt väldans häftigt resultat, men efter vad som nog var minst en timmes pysslande levererade han till slut resultatet. En liiiiiten liten mindmap som jag hade kunnat göra själv på två minuter för hand. Fast det är klart, jag kallar ju dem bara för mindmaps då.

Men jag vet inte, det är väl gulligt att han har en hobby antar jag.

8 kommentarer:

Kattis sa...

Åh... Vilken smart lösning på såna "problem" veckomöten. Det ska jag lägga på minnet.

Och visst är det intressant att datorn ska användas till absolut allt fastän man kan göra det snabbare själv...

Emmet sa...

Men åh. Va fint på nåt sätt :)

Björn sa...

Men ååh... en WBS - Work breakdown structure. Det är ett kanonsätt att ställa upp ett projekt för att se till att allt kommer med. Det är ju du som tycker att det här med jul är så viktigt...

Barnarlivet sa...

Haha! Underbart:) Låter som min man när vi skulle gifta oss. Glädjestrålande kom han hem från jobbet (som projektledare) en dag och berättade att han gjort en projektplan för bröllopet. Och så visade han mig ett....worddocument. Leker de bara att de jobbar eller?

Greta sa...

Vad trvligt det låter med sådana där möten. Kan vi byta karlar med varandra tror du? Ja vill ha allting klappar, planerat och klart i förväg medans sambon a) har glömt bort B)planerar 2 timmar innan någonting ska ske för han måste tänka på saken först. Skapar detta konflikter hemma? japp. Kommer detta skapa konflikter även i framtiden. Japp.

Anonym sa...

Oh mindmaps.... Det är fint.... Fast jag brukar aldrig klara av att följa dem ändå!!!

Mika sa...

Vad sjuttsingen är WNBA, ABS eller WWF?
Är det inte bromsar och world wide foundation????
Que?

Björn sa...

WNBA = Womens National Basketball Association... vet ni väl?