måndag 8 november 2010

Dikeskörning är kul har jag hört

I morgon kommer stormen - the storm liksom. Det ska komma minst två meter snö och blåsa orkanvindar här i Stockholmsområdet. Eller ja, kanske inte fullt så dramatiskt, men nästintill om man läser kvällstidningarnas rubriker (och de är ju som vi alla vet så nära sanningen som man kan komma).

Och jag måste ta bilen i morgon, annars kommer jag inte hinna med att både lämna på dagis och vara i tid på jobbet. Så nu är jag nervös såklart, jag började övningsköra i april när snön var borta för länge sen, och jag har definitivt ingen erfarenhet av att köra bil i snöstorm.

Men det går säkert bra. Jag kanske kan ta bilen med på tunnelbanan eller så, där brukar det ju inte vara så halt.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Åh andra sidan kommer du knappast att komma i tid om du försöker åka med SL.
Minns att just de - och SJ - har vissa svårigheter med nederbörd i form av hårt vatten... typ snö och is!
Varje år!! :)
Men det är klart, det är ju inte så halt!

Anonym sa...

Det kan ju bli rena överlevnadsäventyret att ta sig till Gubbis på onsdag med andra ord. Jag förstår att du har valt mig som medpassagerare - jag är som Gunde, Krokodilmannen, Carolina Klüft och Horace Engdahl i ett!

inte skyldig sa...

du är gullig tycker jag.

Maria sa...

Mångmamma: SL har svårigheter med allt. Jag tror att de har nån form av diagnos.

Sofie: Haha! Vilken resa det ska bli!

inte skyldig: Allra gulligast är jag när jag inte ligger i diket.