söndag 14 november 2010

Förrädisk ädelost

Igår åt jag en broccoligratäng med ädelost till lunch. Trevligt tänker ni, men tyvärr hade den nog stått ett par dagar för länge i kylen för den smakade liksom lite... surt. Men eftersom jag äter snabbare än en utsvulten labrador märkte jag inte det förrän jag hade ätit nästan halva portionen.

Så sen gick jag halva dagen och oroade mig för att få ont i magen, men det kom aldrig. Förrän ganska sent på kvällen när jag ätit - vad som kändes som ett halvt kilo choklad på mindre än trettio sekunder - fick jag plötsligt ont i magen.

Konstigt, att ädelosten inte gav sig tillkänna förrän sent på kvällen. Jag har alltid trott att man ska reagera inom ett par timmar om man blivit matförgiftad. Men men, det är aldrig för sent att lära sig något nytt.

7 kommentarer:

PGW sa...

Tar minst fyra timmar var det någon som lärde mig. Något med att maten ska passera vissa delar av kroppen innan den reagerar som attan.

Anonym sa...

HAHAHA ja för det kan juh absolut inte ha varit chokladen :P

Cattas liv och tankar sa...

HELT säker på att det var broccolin... ;-)

Typiskt broccoli...

Anki Paulsson sa...

Måste vara broccolin, för överkonsumtion av choklad blir man ju inte dålig ac :p

Perny sa...

Hej, snubblade in här och du fick mig att börja storgarva med en gång. Först över ditt namn, som i mina ögon är helt underbart! och sen din presentation som fick min att inse att det här är en person med stor portion humor. Sen läser jag det här inlägget och inser, hit kommer jag återkomma :D:D

Tack för den ansikts- och diafragmagymnastiken :D

Maria sa...

PGW: Ja, det här tog nog minst en nio-tio timmar iaf.

deleines: nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Chokladen?

Cattas liv och tankar: jag vet! broccoli är livsfarligt!

Anki Paulsson: som sagt, broccoli ska man passa sig för...

Perny: Men välkommen hit för sjutton! Och tack snälla för alla fina ord! Puss!

LillaUlle sa...

Det var nog den nyttiga chokladen som påminde magen om att du ätit gammal ädelost till lunch och satte igång det hela... Det tror jag iaf.