torsdag 11 november 2010

Ett varmt bad ikväll, det har jag förtjänat

Jag önskar att jag hade en badbomb hemma, en sån där dyr och lyxig från Lush eller så (finns de ens kvar?).

Då skulle jag ta ett bad ikväll, ett med alldeles för varmt badvatten - man vill ju inte att det ska bli kallt på en gång liksom - och så skulle jag släcka ner och kanske tända ett ljus. Sen skulle jag bli alldeles rastlös av att ligga där, det är ju rätt obekvämt också, och bara stirra upp i vårt fula badrumstak. Så då skulle jag tända de där hemska lysrören i taket i alla fall för att kunna läsa boken som jag för säkerhets skull tagit med mig in i badrummet.

Och när jag ligger där, i det lite för varma badvattnet med boken som jag måste hålla obekvämt högt för att inte blöta ner den, kommer jag inse att det här med bad i badkaret är rätt överskattat. Precis som jag inser varje gång jag bestämmer mig för att ta ett bad.

Så efter kanske tio minuters badande kommer jag att ge upp och dra ur proppen.

Joråmensåatte, det är ju skönt att vi har badkar. Tycker jag.

Har jag sagt att jag är trött idag förresten?

7 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.lush.se/

Anonym sa...

Men du, testa att lägga en gummimadrass i badkaret, låt varmt vatten strömma över dig som ett vattenfall ungefär, sätt på nån skiva med djungelljud eller nåt, en drink i handen, blunda och dröm dig bort...

Chrissan sa...

Låter som mina badstunder.;)
Fast jag har faktiskt badat 2 ggr nu på lika många veckor.
Ett slags rekord.;)

Fraggelmorsan sa...

visst är tanken på ett skönt bad mer lockande än själva badet visar sig vara? alltid, alltid blir det så. Tur vi har barn så badkaret används ibland. Man kanske borde ha med sig leksaker när man badar själv?

ksth sa...

Håller helt med! Jag brukar skylla på att jag är för kort (158 cm) för vårt badkar. Kan inte sjunka ner i det utan att sträcka på tårna och hålla emot om jag inte vill drunkna... och då blir avslappningen ganska minimal. Typ.

Tina sa...

Va??! 10 minuter??? På sin höjd 5... Kan inte ens koncentrera mig tillräckligt för att läsa en sida i en bok. En sida! Vi kanske skulle ta och bada isvak i vinter du o jag? :D Trevlig helg tjejen!!

LillaUlle sa...

Mitt på pricken över i:et!
Fast har man reumatismvärk så kan det ändå vara rätt skönt, trots att man blir rastlös efter 5 minuter och önskar man kunde fylla huset med varmvatten så man slapp ligga still och obekvämt i ett badkar. Kanske blir bättre när vi fått vårt bubbelbadkar, då kan man ju alltid titta på bubblorna eller nåt.