onsdag 10 november 2010

Den stora bruna tjocka mannens bokcirkel

Jag blev inbjuden till en ny bokcirkel för ett tag sedan (den förra somnade liksom lite), och eftersom jag är så sjukt kulturell - jag läser faktiskt serierna i SvD minst två gånger i veckan, och baksidan av mjölkpaketen varje morgon - så tackade jag givetvis ja. Jag vet ju vilken tillgång jag kommer att vara för de andra.

Vi döpte bokcirkeln till "Den stora tjocka bruna mannens bokcirkel". Och då drack vi inte ens vin den här gången. Jag har stora förhoppningar inför framtiden när det gäller det här.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Påminner mig om min och bästa kompisen A, vi har en bokcirkel. Vi läser stora svenska klassiker. Tyvärr hittar jag inte den första boken vi valt att läsa, och innan jag hittat den och läst den kan vi ju inte gå vidare. (kan verkligen en bok bara försvinna, det är ju fyra år sen jag la den vid sängen)

Mångmamma sa...

Spännande fortsättning följer, tycker jag mig märka!?
Vem är tjockisen, känns som en relevant fråga?

Pumlan sa...

Fantastiskt! Det väcker många frågor.. Jag vill också ha en bokcirkel! (Bara så du vet..)

Senada sa...

stora tjocka bruna ... låter som en def på bajskorv