måndag 22 november 2010

No christmas gift for you!

Mamma pimplade uppenbarligen för mycket vin när hon var i Spanien för ett tag sedan. Antingen det eller så drabbades hon av solsting. Hon kom nämligen hem med en sån här i present till Julius:





En jävla kastanjett.

På flygplatsen på vägen hem började hon förmodligen inse vad hon gjort och i ett överilat försök att ställa saker till rätta köpte hon det här till oss (eller ja, tekniskt sett till Björn men jag har lovat att han ska få använda armbandet jag fick, mot att jag får smaka):






Vilket skämt säger jag. Som om det skulle hjälpa mot helveteskastanjetten liksom. Möjligtvis om hon köpt sprit i normalstora flaskor istället för de här små dockvarianterna i choklad. Kom igen!

Nu skriver jag upp henne på svarta listan. Lätt.

Hon kan ju glömma julklapp i år. Hon får en get i sitt namn till en familj i Afrika istället. Om hon klagar överröstar jag henne bara med kastanjetten.

13 kommentarer:

Ting sa...

Hahaha!
Ge morsan en get!
Helt fucking rätt åtna!

Mångmamma sa...

Mowahahaha!
Tack!
Kvällens bästa garv!

Fru Gårman sa...

Hahaha... kastanjett... vad fan säger man!? Inget, ingen idé liksom, för ingen hör nåt ändå! ;)

Singelmamman sa...

Men du kan ge Julius en visselpipa, som bara får användas hos mormor. Visselpipor, jag lovar dig, är arton gånger värre än kastanjetter.

Sandra sa...

Hahaha! Vilken fin inledning på min dag att läsa detta.

Kastanjetten känns ju lite som ett överilat beslut.

Anonym sa...

Haha! Jag vill också ha en kastanjett, guud vilket kul ord det är dessutom! Eller två vill jag ha när treåringen trotsar och gnäller, då ska jag bara frenetiskt spela allt vad jag har på kastanjetterna.

LillaUlle sa...

hahaha... klaga dock inte. Min mamma gav en kastanjett var till mina TRE barn när hon varit i Spanien... Just nu övar vi på ett en-timmes långt musikstycke för kastanjett i tre stämmor som ska spelas upp för henne tidigt på Lucia-morgonen.

Mia - mitt i livet sa...

Alla som ger barn presenter som låter ska straffas hårt, minns en födelsedag när dottern fick en polisbil, pappan i den givande familjen log snett åt mitt håll när han instruerade dottern, "o HÄÄÄR kan du trycka på en knapp o då låter det som en RIKTIG polisbil", morgonen efter födelsedagen var batterierna borttrollade, o polisbilen "trasig"

Anonym sa...

Men Julius tyckte om den - och Charles blev också glad åt sina två maraccas!

/mamma

Anonym sa...

Du är den mest sinnessjuka (och då menar jag in a good way) jag stött på. Men jag försöker undvika att läsa din blogg när jag är lite kissnödig, på väg hem från jobbet typ, för då är det lätt hänt att jag kissar ner mig lite.

Maria sa...

Ting: Ja, du anar inte hur rätt!

Mångmamma: Vassego ;-)

Fru Gårman: världens sämsta uppfinning liksom.

Singelmamman: Men han är inte där tillräckligt ofta för att det skulle svida så mycket som jag vill att det ska göra.

Sandra: Haha, var glad över att du bara behövde läsa det och inte höra det. Det hade inte varit en lika fin inledning på dagen... ;-)

Sofie: Jag kan köpa en eller två till N i julklapp kanske?

LillaUlle: Lucia firas som bäst vid fyratiden på morgonen.

Mia mitt i livet: Herregud, ni sa väl upp kontakten med den familjen?

mamma: Ja, och familjen i Afrika kommer bli glad över din get.

Anonym: Haha, tack! Vad gulligt sagt, vad glad jag blir! Och akta kissfläckar på byxorna, det blir lätt kallt den här tiden på året.

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR dig!! Och de som skriver kommentarer också. Annacarin

inte skyldig sa...

För 350 kronor kan du ge en get till en familj i Zambia. Getmjölken ger barnen viktig näring och getternas killingar kan så småningom säljas vidare på den lokala marknaden och ge familjen en viktig inkomst. Men först ska en annan familj som väntar på sin tur få en killing. På så sätt fortsätter din gåva att växa!