tisdag 16 november 2010

Komsi komsi, nån som vill ha en kaka?

Neeeeej, inte brukar jag väl stå ensam i skogen och hänga på tisdagarna. Jag brukar faktiskt ha en skock ungar med mig. Den ena mer osnuten än den andra. Men just idag skulle vi ha skattjakt och jag stod och vaktade skatten så att inga snokande skolbarn skulle komma och äta upp den för oss.

Jag försökte dock få min manlige kollega att göra vaktjobbet istället för mig. Inga konstigheter alls med en kille i 25-årsåldern som står och gömmer sig i skogsbrynet intill både en skola och en förskola, med kakor inslagna i foliepaket. Inga konstigheter alls. Jag förstod verkligen inte varför det nödvändigtvis skulle bli min uppgift.

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Jag skulle aldrig klarat det jobbet. Foliepaketet hade varit tomt i ett nafs, skattjakt eller inte! En eloge till dig! :)

4U2 sa...

Nej, fick du veta vad som var det konstiga?

Smilla sa...

Men att sätta en tjej på det jobbet? Att vakta kakor, skulle det vara mer logiskt?

LillaUlle sa...

Dagens andra gapskratt. Tackar tackar!
Men vad duktig du var som kunde låta bli kakorna (eller?)