måndag 1 november 2010

My precious

Har ni sett såna här fleecetröjor? Varannan unge på jobbet har en sån och de är så sjuuuukt mjuka att det inte ens går att beskriva hur mycket för nån som aldrig känt på en sån. Det är som att en bit av ett fluffigt moln plötsligt trillat ner från himlen. Typ. Fast mjukare.

Hursomhelst, i helgen fick vi en sån filt i present. Fatta, en hel filt av det här mjuka mjuka gosiga luddet! Jag ska aldrig mer lämna soffan, never ever. Den här hösten och vintern ska jag ligga ihopkurad under den här filten varenda sekund. Och nåde den som försöker ta den ifrån mig, eller försöka sno ett hörn. Delad glädje är absolut inte dubbel glädje, kom ihåg det hörrni.

Det känns skönt faktiskt att ha en plan för vintern. Man vill ju inte stå oförberedd inför ännu en istid.

9 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Mina större barn bor i deras såna jackor. Man vill bara kramas med de ännu oftare då. Mys på med filten, skulle jag gjort.

Gustav sa...

Nej, precis. Delad glädje är halv glädje, ren matematik!
(Och jag kan riktigt se skräcken i dina ögon när Charles står och torkar av sig snoret på filten)

Agnes sa...

Ååååh, var går den filten att köpa? Jag vill ha! Väldigt mycket!

Anonym sa...

Chilli, inte dyr alls. Kul att den blev uppskattad! Går att både tvätta och tumla. Dock kan jag inte rekommendera att klippa barnens naglar på den.. Kram på er!

Anonym sa...

De säljer sådana filtar på ÖoB så du kan nog säkert hitta fler...

Veronica sa...

Det enda problemet med dessa fleecegrejer är att det sitter ludd på varenda j*a plagg/matta/fåtölj och överallt annars som man kan komma på! I alla fall om ungarnas tröjor kommer som present som är köpt på KappAhl. Och dessa är DESSUTOM illgrön respektive skär.
Mindre kul.

Knaada sa...

Lilleman har en så jag fattar precis hur mjuk du menar! Förrutom runt mudden och i halsen där den känns som en tussig gammal monchichi :)

Jag hoppas du har laptop, för i den soffan blir du väl kvar i vinter!

Maria sa...

Rut-Knut-Tjut: tänk om man hade en sån tröja själv? Jag skulle aldrig ta av mig den.

Gustav: Man är väl ingen amatör heller - han får naturligtvis bara vara i närheten av den om han har plastat in näsan först.

Agnes: Chilli tydligen. Köp!

Sissel: Jag lämnar numera högst ogärna soffan. Oklart därför om vi kan komma och hälsa på er som vi pratade om ;-) Kram!

deleines: Man kanske borde köpa upp sig på ett par 50-100 st?

Veroncia: Men den här luddar inte. Jag svär - den kommer från himlen!

Knaada: Laptop och iPhone, så bloggande är inte i farozonen. Blir värre med jobbet dock.

Anonym sa...

Men hallå, för mig som inte bor i Sverige längre (utvandrat till Norge) så måååste ni lägga ut en länk till den där butiken Chilli om de har en webbutik - jag vill också ha en sånn pläd!