tisdag 6 juli 2010

Tjejblogg

Jag har en känsla av att jag driver en tjejblogg. Det måste vara alla mina modetips, dagens outfits, bilder på nagellack och prat om ansiktsmasker som gör det.

Men jag vet att det är några killar ändå som läser. Men är ni fem eller femtio? Jag gör en liten sån häringa enkät/omröstningsgrej här bredvid och så kan ni väl berätta vad ni känner er som idag? (Det sistnämnda skrev jag mest för att vara politiskt korrekt. Man vill ju inte trampa någon på tårna liksom, försöka tvinga på ett kön. Det är tydligen väldigt förtryckande).

Och ja, jag vet att det är dumt att göra det här i juli när över hälften av er är på semester. För så måste det vara, antingen det eller att hälften av er tröttnat på mig. Så alltså är det självklart att ni är på semester utan uppkoppling. Men vi gör det här ändå bara för skojs skull, ok?

19 kommentarer:

Fisken sa...

Jag är man...och en.

Anonym sa...

Man jag också. Också bara 1.

Singelmamman sa...

Jag känner mig splittrad idag, rent generellt, men vet bestämt att jag är kvinna.

Trollets mamma sa...

En styck kvinna. Eller tja... ska vi räkna in alla mina alter egon är jag alldeles väldans många kvinnor. Men eftersom de andra bara är rollkaraktärer läser de väldans sällan bloggar. Så ok, en var det. Och självklart läser jag enbart din blogg för alla fina mode- och sminktips jag får. Apselut serru!

Ulrika sa...

Jag är då inte på semester, nej sitter av mina sista dagar innan semester....suck...:)

Gustav sa...

Och så läser ju jag. Är vi tre nu?

LillaUlle sa...

Jag är tjej... och en... oftast (eller näe nog jämt faktiskt, fast jag skulle behöva klona mig minst 5 gånger rätt ofta). Åker inte på semester, utan uppkoppling, förrän nästa vecka.

Anonym sa...

Kvinna här, kommer inte ihåg hur jag hittade din blogg, men jag läser varje dag. Du får iallafall mig att skratta!
/Helene

Greta sa...

Tjej här.I alla fall då jag tittade senast.
Fast jag kanske skulle skriva kärring då jag är överlycklig för att morden i midsomer börjar nästa vecka och för att jag precis beställt Björn Hellbergs senaste bok :)
(Har för mig att vi hade denna diskussion vid den här tiden förra året också)

AnnCharlott sa...

Är kvinna och har känt mig som kvinna sedan jag lämnade pojkflicksstadiet någon gång i 12-årsåldern.

Björn sa...

Men nu var det ju bara killar som skulle svara. Jag är man och jag läser bara för att jag måste. Jag är ju fadern till dina barn. Annars tycker jag bara att din blogg är inproduktivt trams. Du borde ta hand om disken och stryka mina skjortor istället.

Anonym sa...

Jag tror att T är en man. Och han läser ju din blogg. Han tycker att den är bättre än min och det är den ju, men så får han inte tycka. Så nu måste jag gå och gömma hans glasögon.

Greta sa...

Hörredu Björn. Med kommentarer som dina är det inte konstigt att Gudrun står och bränner stålar i Visby. :)
Förresten när skall du göra något gästinlägg?

Anonym sa...

Känner mig förbannad.
Annars helt ok.

Unknown sa...

Jag uppskattar verkligen (helt ärligt) att du inte försöker "tvångsköna" en, och kryssar kvinna.

Maria sa...

Fisken och anonym: Det måste kännas skönt att bara vara en. Mindre stressigt liksom.

Singelmamman: Stressig dag?

Trollets mamma: Va? Varför får inte de andra läsa bloggar? Diskriminering!

Ulrika: Håll ut!

Gustav: Ni är en tapper liten skara.

LillaUlle: Ååhh, semester på landet?

Helene: Vad roligt! Du är väldigt välkommen hit.

Greta: Haha! Visst hade vi det. Och visst är du en tant.

AnnCharlott: Hur är egentligen en pojkflicka?

Björn: Vem har sagt att bara män fick svara? Och jag tycker att du ägnar dig åt improduktivt trams om dagarna. Skaffa dig ett riktigt jobb istället - skogshuggare eller något annat manligt.

Sofie: Men stackarn, hur ska han klara sig utan glasögon? Tänk om han snubblar? Och jag skulle nog säga att min blogg vinner när det gäller antal inlägg per vecka. Men mer än så går jag inte med på.

Greta: Det hade jag glömt bort! Att han skulle göra gästinlägg alltså. Det ska vi jobba på.

Fighter: Det är nog den vanligast förekommande känslan hos mig om dagarna.

Steehle: Klart du ska kryssa det du känner för. Dagsformen kan ju variera. Fyrkantig som jag är lämnade jag ju bara två alternativ, men å andra sidan kan det bara vara skönt att slippa välja mellan så många saker ibland tycker jag.

Trollets mamma sa...

Maria: de andra har aldrig sett en dator, serru. En del är inte ens läskunniga. Dessutom har de aldrig hört talas om hamstrar. Det blir för mycket av chock för dem om jag ska förklara att folk i moderna tider har råttor som sällskapsdjur och sitter och tittar på små fönster med bokstäver hela dagarna. Så blir det när de flesta av ens "jag" lever i en fantasybetonad medeltid ;-)

Jaha då, jag är galen. Jag rollspelar/lajvar. Om det också innebär att jag offrar spädbarn, har vilda orgier i skogen och planerar att ta över världen får du lista ut själv.

Maria sa...

Trollets mamma: Haha! Jag tror nog inte att du offrar små spädbarn. Men du är en riktig nörd! ;-)

Trollets mamma sa...

Maria: Jaha då! And proud of it! De där orgierna däremot... Jag får _aldrig_ vara med. Ingen av mina vänner heller. Det är något lurt med det där... ;-)