söndag 4 juli 2010

Kan jag få en tråkig jävla semester utan guldkant tack?


Men herregud vad besvärligt! Jag blir stressad bara av att tänka tanken. Först ska man sysselsätta ungarna om dagarna, försöka att inte bli semesteralkoholist på kuppen, låta bli att slå ihjäl sin respektive, skaka ur all jävla sand ur handdukarna innan någon dum idiot (oftast jag) glömmer bort att de är fulla med sand och lyfter upp dem ur väskan i hallen så att hallgolvet plötsligt får en yta av två centimeter sand, försöka laga mat som ingen vill äta för att det är för varmt, bre 38 mackor varje morgon att ta med till stranden, hindra ettåring från att dränka sig i sjön, natta övertrötta barn som skriker så högt att grannarna i huset mitt emot tittar ut genom fönstret för att se vem det är som försöker döda en katt, och försöka att inte dö av värmeslag samtidigt.

Och så ska man tydligen ha sex om kvällen efter allt det där! Och inte nog med det, man ska få ihop det med andra par! Jag blir alldeles matt. Jag vill fan inte förgylla min semester. Jag vill bara överleva. Utan att döda någon eller behöva ta in på rehab till hösten. Är det verkligen så mycket begärt?

10 kommentarer:

Trollets mamma sa...

Det är precis sådant som gör att jag älskar vintern. Då slipper jag i alla fall kraven på att vara solbränd, snygg i bikini och vrålsexig samtidigt som jag försöker hålla ihop hela förbannade cirkusen.

Senada sa...

hahaha....klockrent... jag har tre barn så jag förstår preeecis vad du menar

Jenny E sa...

WORD!

Anonym sa...

för att inte tala om allt arbete man måste lägga ner på att försöka hitta en hyfsat folktom strand som paret på bilden. Bara det måste ju innebära flera timmars bilkörning lång ut i tjottahejti. Näää, jag står över!! /Elin

LillaUlle sa...

Ja herregud! Någon mått får det vara...och det där med sex på sandstrander: sand precis överallt!! Näe tack!

Carola sa...

För att inte tala om all äckliga kryp som vill vara med å leka! Garanterat dyker oxå nån man känner upp när man är mitt i allt fast man är hur långt bort som helst!

Eva sa...

Hahaha...håller me!
Tycker verkligen att semester är överreklamerat! Har man hus o barn så finns inte semester...man ska som du skrev hålla ihop allt! O fixa me huset mm...så de finns inte nån semester, bara en massa måsten...
Men sen när man är i den åldern så man inte jobbar mer så kanske man kan ha semester! =)

Älskar din blogg redan, fick ett tipps om din blogg i dag o känner igen mig så mycket i de du skriver, o så skiriver du på ett sånt roande sätt! Fortsätt me de!

Ha en bra dag!
//Eva

Lotta sa...

Nä, fy! Semester är skitjobbigt med småbarn! Jag tror mig ändå kommit på den bästa lösningen på semesterproblemet! Jag lämnar maken hemma, ungen hos mormor och kastar mig över en hög böcker! Det är jag värd! Sex kan man ju ha när man kommer hem från semestern! (och jag håller med förestående talare att både sand och småkryp är jälkigt osexigt)

Maria sa...

Trollets mamma: I normala fall skulle jag hålla med. Men efter den här jävla vintern kommer jag aldrig mer kunna säga att jag gillar den årstiden.

Senada: Tre barn. Galning.

Jenny E: :-)

Elin: Eller hur! Och vem ska passa barnen under tiden?

LillaUlle: Kan man säga att man är sandallergiker kanske?

Carola: Jag hatar småkryp! Det skulle vara sjukt avtändande.

Eva: Vad roligt, vad glad jag blir! Välkommen!

Lotta: Absolut! Och det är inte så att jag är stark motståndare till semestersex, men vad är det för fel på sand- och insektsfri säng utan andra par inblandade?

Lotta sa...

Inte så att jag heller är emot semestersex, men har man verkligen tid med sex på semestern? Är ju så mycket annat som ska göras...(som du ju skrev i inlägget)