måndag 19 juli 2010

Fast ett par skor blir svåra för hela familjen att tillbringa semestern i

Nej, jag har inte dött. Jag är bara världssämst på att blogga just nu. Det är så mycket annat just nu. Som att supervärmen tycks ha gett sig av, jag dödade en harkrank i vardagsrummet igår och vad mer... Jo just ja, vi håller eventuellt på att köpa en sommarstuga. Lite spontant sådär.

Ni vet hur det är, när man har legat på stranden varje dag i ett par veckor blir man liksom sugen på att göra något annat. Som att shoppa till exempel. Och ny bikini har jag ju redan köpt, så varför inte en sommarstuga liksom. Fördelen med det är man inte behöver må dåligt i ett provrum (och sen skylla allt på belysningen och inte två glassar om dagen i en månads tid). Nackdelen är dock att jag är ett nervöst vrak.

Hur länge håller en budgivning på egentligen? Kan de inte bara ge oss huset?

Fan, jag borde kanske bara ha köpt ett par nya skor istället. Det är mycket billigare och så behöver man inte klä av sig i ett provrum för det heller.

5 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Ni får väl turas om med skorna. Köp ett par i största storleken så kan ni bjuda in alla era vänner också.

Anonym sa...

Haha, stackare, jag vet vad du går igenom, vi köpte fritidshus lagom till midsommar. Det kan ta tid men känns härligt när det är klart och man vunnit budgivningen.
Skor kan du shoppa under tiden, för att lätta lite på pressen ;)

Anonym sa...

Jag har använt semestern till att köpa ny lägenhet, så jag vet precis hur ni känner

Malin sa...

Hoppas det går bra och att ni får er stuga!
Hmmm, min ordverifiering blev GRATTA, så det kanske gick bra!

Maria sa...

Knasterfaster: Men alltså, det känns ändå lite trångt. Tanken på det alltså.

Livet innan liten: Men ni vann i alla fall! Grattis!

Anonym: Grattis till dig också! Och fy fan för att använda semestern till nåt sånt.

Malin: Haha! Jag hoppas verkligen att det är ett tecken :-)