måndag 5 juli 2010

Folk

Ibland går jag ut och går en snabb promenad med Charles direkt på morgonen när han vaknar, oftast runt sexsnåret (jag höll på att skriva att jag brukar göra det men det kändes lite väl magstarkt att börja veckan med att ljuga. Framåt en onsdag torsdag däremot kommer den här bloggen inte innehålla ett enda sant ord. Som vanligt alltså).

Vissa dagar måste jag nämligen göra det innan Björn har hunnit gå till jobbet om jag ska ha en chans att gå snabbt den dagen, för sen Julius gått på sommarlov blir det nämligen inte många raska promenader. Det blir som mest hastigheter upp till en eller två kilometer i timmen om han är med, dagens treåringar är såå inte i form, I´ll tell you that. Annat var det när vi var unga och man tvingades gå en mil klockan fem varje morgon för att hämta vatten. Oavsett årstid. Jag har lite löst funderat på att ha något slags boot camp för honom i sommar för att råda bot på det här problemet, men jag har struntat det hittills för att jag har en känsla av att folk skulle titta ogillande på mig om jag drillade honom med hjälp av visselpipa. Det och att jag inte känner mig så jättebekväm i bara sport-bh och löpartights.

Hursomhelst, jag känner mig så jävla duktig när jag går på de här promenaderna att det nästan blir svårt att hålla ett bra tempo på grund av alla gånger jag måste klappa mig själv på axeln för att jag är så bra, och jag tror varje gång att jag kommer vara helt ensam ute. Jag menar, kom igen, vem är ute frivilligt klockan sex på morgonen? (Om man inte är på väg hem förstås). Men det är ju alldeles proppat med folk ute! Och vet ni vad det värsta är? De flesta springer! Hur är man funtad då? Vem går ut och springer så tidigt? Vad är det för fel på dem?

Vet de inte att för mycket motion kan vara farligt?

7 kommentarer:

Greta sa...

Springa? Nej sådant pysslar vi inte med. Mycket nyttigare att promenera.

Malin sa...

Ska berätta en hemlis.
Jag är ute och springer så tidigt. Eller nej, så dags står jag i duschen efter springning.
Så tidigt av samma anledning som du - svårt att få ihop livet med småbarn och allt annat och då sover de fortfarande.
Anledningen att jag springer och inte går är för att spara tid. Eller ja, det var det från början. Nu är det antagligen för att jag är knäpp.

LillaUlle sa...

De har nog missat det där med farligheterna i att motionera för mycket.

full koll sa...

Jag har länge förkastat morgonpromenader, vem vill gå upp tidigt för att gå ut och gå när sängen är varm, kuddarna mjukare än de någonsin har varit och det känns som om ett helt hockeylag ligger ovanpå din kropp och liksom naglar fast dig i madrassen?

Nä.. den dagen jag ser en leende löpare så kan jag överväga saken...

Carola sa...

Orkar inte motioner tidigt på morgonen, ska ändå upp före 6 varje morgon så inte en chans jag stiger upp runt 5 för att motionera! Å inte på vintern när det är mörkt å kallt å sängen är varm å mjuk ;-)

Senada sa...

oh kära nån ...jag skulle behöva gå upp kl 3 på natten för att motionera för min man börjar jobba kl 4... skönt för mig då har jag något att skylla på hahaha

Maria sa...

Greta: Ja. Och allra nyttigaste är det att sitta i soffan och titta på tv.

Malin: Det är ju skönt att du inser det själv. Att du är knäpp alltså.

LillaUlle: Ja, stackars människor!

Full koll: Mmmm, sovmorgon....

Carola: Nej, det aldrig vara nyttigt att motionera mitt i natten.

Senada: Haha, exakt!