onsdag 14 juli 2010

Smidigt

I morse var det en mystisk blöt fläck i soffan. Kanske vatten, kanske en läckande kissblöja.

Jag tillämpade min allra bästa problemlösarteknik på den i alla fall: åkte hemifrån. Och tänk - när vi kom tillbaka hade den försvunnit! Så himla smidigt. Och jag är glad över att jag inte gjorde mig omaket att försöka ta reda på vad det var för något för att sen eventuellt försöka avlägsna den.

För det hade ju verkligen varit onödigt. Nu löste det ju sig på egen hand menar jag.

3 kommentarer:

Helene sa...

Haha... låter som något min syster skulle kunna göra. Hon är livrädd för spindlar och såg en megabamsespindel i sitt vardagsrum en gång. Så hon sprang ut ur rummet och stängde dörren. En lång stund senare öppnade hon den igen och - tadaaa: spindeln borta!! :)

Skulle vilja lära mig den där praktiska tekniken ni har för att trolla bort oönskade saker :)

Greta sa...

Smart! Ja man får inte vara dum och varför överanstränga sig i onödan.
(ang värme så håller jag fortfarande inte med. Det är jättejobbigt med värmeslag)

Maria sa...

Helene: Hahahahaha! Så hade jag aldrig vågat göra. Man vill ju veta var de är för att ha koll på dem!

Greta: Jag håller med, det är asjobbigt med värmeslag. Men om man klagar kommer väderguden att ge oss en ännu värre vinter nästa gång.