tisdag 27 juli 2010

Om man ändå är på Skansen och vill ha lite valuta för pengarna

Hur man på effektivaste sätt får sin treåring att sluta ställa så asmånga jobbiga jävla frågor hela tiden:


Treåring: Vad är en järv mamma? Varför ser man inte den? Varför står det trädet där? Varför petar han sig därborta i näsan? Är järvar farliga? Varför är de farliga?

Mamma: Ja de är farliga. De är farliga för att de äter små barn som frågar mycket.

Treåring: (tyst).


Nästan så att inträdet var värt det.

4 kommentarer:

Malin J sa...

Ha hah ha, jag dööör! Helt underbart. Den tänker jag knycka rakt av nästa gång lillkillen går mig på nerverna. "Om du inte är tyst nu så kommer järven och tar dig!"
Underbart, den är bättre än att hota med att tomten inte kommer med julklappar. Den varianten funkar ju bara strax innan jul. Järven funkar året om. Guld värt!

Anonym sa...

Men Maria..... Skansen en tisdag??? Du gillar att leva på gränsen va? /Mia

Maria sa...

MalinJ: Vassego!

Mia: Du, det var inte bar tisdag. Det var även Pride-vecka (med sjukt mycket folk överallt i hela stan). Jag lever så jävla mycket på gränsen så du anar inte. Skinnarmo kan slänga sig i väggen! (Eller så är jag dagvill just nu och dunkade huvudet blodigt mot entrékassan när jag insåg vilken veckodag det var...)

Dr. louis sa...

Vill du sälja din njur?
Söker du efter en möjlighet att sälja din njur för pengar på grund av ekonomisk nedbrytning och du inte vet vad du ska göra?
Kontakta oss idag via dr.louisclinic@gmail.com så ska vi erbjuda dig ett bra belopp för din njure eftersom vi akut behöver njure i vår klinik eller ring 918704214690
e-post: dr.louisclinic@gmail.com
whatsapp: 1- (725) 2017759
Pris: $650,000USD