onsdag 14 juli 2010

Ekonomiskt

I morse hade jag körlektion klockan sju på morgonen. Klockan tio över sju stod jag i köket och pillade mig i naveln och undrade lite över jag skulle äta till frukost. Då ringde mobilen.

Klockan 12 minuter över sju stod jag flämtande och flåsande utanför körskolan utan att ha fixat håret, borstat tänderna ordentligt eller ätit frukost. Som tur var hade jag klätt på mig. Jag tror att min körskolelärare uppskattade det.

Hursomhelst var det väl ingen större skada skedd, det finns ju massor av körskolor som bara har 40 minuterslektioner ändå. Funkar det för dem ska det väl funka för mig antar jag.

Synd bara att jag betalade för 70 minuter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kan man inte kräva att han kommer och hämtar upp dig!

Det är trots allt ganska tidigt!

/Martin

Maria sa...

Jo, jag borde nog ta upp det med henne nästa gång. Och kanske lite frukost i bilen också så att man inte behöver gå upp i tid för det hemma?