tisdag 6 juli 2010

Karma?

För några dagar sen lade min telefon av helt. Den lägger konsekvent på sig själv varje gång nån ringer och det blev inte bättre av att jag slängde den i golvet. Jättekonstigt. (Nu har jag fått låna en sån här av min mamma. Det är mycket bättre, nu kan jag varken ringa eller sms:a själv. Men jag kan i alla fall svara ibland. Jävla skittelefon).

För att fortsätta på listan, vår tvättmaskin lade av i helgen, vår diskmaskin beter sig väldigt underligt och igår fungerade inte vår internet, inte heller Björns 3G via hans iPhone (Telia) och naturligtvis inte heller mitt 3G i min telefon (3). Det var total radioskugga i vår lägenhet.

Vad är det som händer? När går bilen sönder? Hur länge ska det vara på det här viset?

Så Karma - FÖRLÅT SÅ JÄVLA MYCKET FÖR ATT JAG FÖRRA ÅRET SKRATTADE ÅT EN BLIND GUBBE SOM FÖRSÖKTE GÅ SIN VANLIGA VÄG TILLBAKA FRÅN BUSSHÅLLPLATSEN TROTS ATT DE GRÄVT UPP VÄGEN DÄR! Jag fattar vinken, ok? Blinda människor är också människor. Jag ska inte skratta åt dem något mer. Laga vår tvättmaskin nu.

3 kommentarer:

Karin sa...

Det måste vara värmen tror jag. I alla fall är det så på vårt jobb att varje sommar går alla maskiner sönder när det är som varmast för att oftast börja fungera som vanligt igen när det blivit svalare. Så vi får hoppas att det gäller hos er också.

Maria sa...

Karin: Men tänk om värmen håller i sig hela sommaren?

Anonym sa...

Bra att du sa förlåt,nu vänder det ska du se;)