fredag 16 juli 2010

Så cool är jag

Diskmaskinen dog som bekant för ett tag sen och idag fick vi den nya levererad.

"Nu ställer du inte in sopkorgen och sånt här under diskbänken igen förrän du har kört tre maskiner. Du måste ha koll på att det inte läcker nånstans nämligen. Det kan ju vara ett måndagsexemplar" sa killen som installerade den och spände myndigt ögonen i mig.

"Yeah right" svarade jag spydigt (det kan eventuellt ha varit något jag bara tänkte och aldrig sa högt, svårt att komma ihåg alla detaljer så här många timmar efteråt), och körde igång maskinen, ställde in sopkorgen och gick hemifrån i ett par timmar.

Man är väl en rebell.

7 kommentarer:

Gustav sa...

Diskmaskinen? Jat trodde det var tvättmaskinen som gått åt fanders. Eller är det som Per Gessle sjunger i sin gamla hit:

"Nu pajjar alla vitvaror på en och samma gång,
Nu pajjar alla vitvaror på en och samma gång...
Jag köpte både spis och micro denna vår.
Och även en ny frysbox för att vintern var svår.
Men nu ångrar jag ja' nobba en försäkringstalong .
För nu pajjar alla vitvaror på en och samma gång.
Jas nu pajjar alla vitvaror på en och samma gååång.

sandra sa...

Hej! Nu har även moderna jag dig tryggt i mobilen där jag kan följa dig. Hi hi, du kommer inte undan. Vad blev det för maskin då? Kram.

Vildhjärtas sa...

Fy fan vad du är bra!! Jag formligen ÄLSKAR att halka in här då o då och bara läsa o njuta! You are the greatest! Tack!!!

Himmelska pannkakor/Maud sa...

Bra där!! Ska fanken inte komma nån o berätta vad man ska och inte ska göra. Keep up the good work ;)

Maria sa...

Gustav: Ja men precis så var det! Jävla maskiner. Men tvättmaskinen fick pappa igång igen. Kostade oss bara två glas bubbelvatten. Bra pris på den reparationen.

Sandra: Härligt! Ny flashig mobil eller? Såg på Facebook att du installerat fb i den :-)

Vildhjärtas: Tack tack tack! Jag blir så otroligt glad när jag får höra så snälla saker! :-D

Maud: Eller hur! Jag gör som jag själv vill. Typ. Ibland.

Sandra sa...

Skämtar du? Står det på fb vad jag gör hi,hi... Ja då är den nog för flashig kanske. Min tanke var ju bara att kunna ringa och sms:a men den tog över mitt liv :o(

Maria sa...

Sandra: Det låter som en bra mobil ;-)