torsdag 15 juli 2010

Snart vänder det

En enda arbetsdag kvar för Björn innan han går på semester. En enda dag som jag och barnen ska försöka låta bli att slå ihjäl varandra för att vi lider av värmeslag hela bunten och egentligen skulle behöva spärras in i madrasserade rum. Med luftkonditionering.

En ynka arbetsdag. Vi borde ha en chans att klara av det (men jag skulle inte satsa stora pengar på det om jag vore ni), kanske. Eventuellt.

Sen äntligen kommer Björn också att vara hemma om dagarna, och jag behöver inte ta alla strider själv längre. Ljuva ljuva tanke.





Då ska vi istället låta bli att försöka slå ihjäl varandra alla fyra för att det bara regnar och regnar ute och vi inte kan gå utan måste sitta inspärrade i lägenheten.

Men de säger ju att omväxling förnöjer.

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Haha! Är i samma sits! :)
Ska vi rymma hemifrån och umgås bara du och jag? ;)

Suzan sa...

håll ut!!!

Sockiss sa...

veeetu, om du nu har möjlighet, så kan du få hänga med mig lite... jag har inga kompisar, och har oftast tråkigt.... och varför jag inte har några kompisar är för att jag är alldeles för rolig för dem att orka umgås med. LOVAR!

Maria sa...

Chrissan: Haha! Vad förvånade våra familjer skulle bli.

Suzan: Tack! Nu är Björn hemma de närmsta fem veckorna iaf. Nu ska jag bara låta bli att slå ihjäl honom...

E: Haha! Men då skulle ju inte jag heller orka med. Jag orkar ju knappt läsa tidningen om morgnarna, än mindre skratta åt serierna. Jag är en utsliten kvinna.