torsdag 1 juli 2010

Dagens projekt

Vi köpte en ny säng till Julius på Ikea igår och direkt när jag öppnade kartongen i morse och såg alla bräder som skulle skruvas ihop med varandra fick jag ett lätt svimningsanfall och bestämde mig för att han faktiskt inte behövde en ny säng.


Men barnen intygade att de kunde fixa det själva istället. Så jag lät dem hållas. Julius blev överlycklig över att få använda borren, och Charles... Ja han blev glad över att få äta på ett par strumpor. Man kan redan nu ana en viss skillnad i ambitionsnivå bröderna emellan om vi säger så.


Efter ett tag struntade Charles helt i snickrandet och gick över till kalsongerna istället. Jag tror att han eventuellt försökte täta sprickor och ojämnheter med dem. Men jag vet inte säkert, det är inte direkt så att han pratar och kan förklara sig.

Hursomhelst, hur resultatet blev har jag ingen aning om. Jag gick och satte mig på balkongen istället. Man vill ju passa på att pressa medan solen skiner liksom.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sover dina barn i sängar!? Jag skyfflar in mina under vår när de somnat. Tada, två sovrum i ett! Barn ska ju gilla när det är lite trångt, å alla säger att lite skit inte skadar. Dammtusar e ju iaf mjuka. /kattbajsmamman som faktiskt heter Jenny

MissJoi sa...

gjorde du rätt i. Tycker han ser ut att vara en hejjare på att stoppa strumpor. Det är alltid bra att ha en sån i familjen.

Camabo sa...

Alltså, vad är det där med strumpor och bebisar??? Min bebis (som också är väldigt tjock btw) äter också strumpor. Kan det vara nån tjock-bebis-grej kanske? Tänker de att de lika bra kan glufsa i sig strumpor också när de ändå glufsat i sig allt annat? Eller är det nån ny slags coolhetsgrej som dagens unga håller på med nu för tiden?

Senada sa...

Du är rolig du... fick mig ett gott skratt som alltid när jag läser din blogg

Singelmamman sa...

Om jag kunde äta strumpor och sitta så som Charles gör utan problem skulle jag vara överlycklig. Fast, strumpätandet struntar jag i.

LillaUlle sa...

Åh! Lyckliga du som har barn som sätter ihop sina ikea-möbler själva (alt äter strumpor) så du kan ägna dig åt lite viktigare saker. Känner att jag måste ta tag i mina barns uppfostran nu... fast de äldsta kanske är för gamla vid det här laget.

Maria sa...

Kattbajsmamman Jenny: Alltså, det vore ju en lösning på problemet med dammtussar under sängen. Jag ska helt klart fundera på saken.

MissJoi: Han är en hejare på att tugga på strumpor iaf.

Camabo: Men hur vet de vad som är trendigt eller inte?

Senada: Tack ska du ha :-)

Singelmamman: Jag tror man blir rätt hård i magen av att äta strumpor. Så du gör nog rätt som struntar i det.

LillaUlle: äsch, de blir aldrig för gamla! Med ett bra elhalsband kan man göra underverk.