måndag 12 juli 2010

Jag hjärtar sommaren

Alltså, det är så varmt. Det är så varmt det är så varmt det är så varmt. Jag känner hur jag liksom smälter och rinner bort bit för bit. Snart kommer jag inte kunna vifta med tårna för att den delen av hjärnan som reglerar det har runnit bort.

Jag kan inte tänka heller, det är som att det alldeles står stilla. Bara mos. Och barnen blir som ondskefulla och aggressiva vilddjur. De skriker, slåss och tjurar så fort minsta lilla sak går snett. Som att nån tittar på en till exempel.

Men jag klagar inte, aldrig någonsin att jag skulle klaga över det här. Jag älskar värmen, det var det här jag drömde om i vintras när den där jävla snön vägrade att försvinna. Vem vill ha snö när man kan sitta och bada i svett i sin egen soffa klockan nio på kvällen? Den som klagar borde skjutas, det var det här vi längtade efter i mars och ta mig fan om vi inte ska njuta av det nu. Jag ska njuta av det så mycket jag bara hinner innan jag helt har runnit bort. Undrar om det ens kommer bli en fläck i soffan när jag är borta eller om det liksom bara dunstar?


10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag njuter för fulla muggar så att jag slipper straff.

Chrissan sa...

Tänkte precis det samma idag...om den hemska vintern vi hade...jag klagar inte på värmen!

Trollets mamma sa...

ÄH! Jag njöt i vintras. Jag lider nu. Och eftersom jag skottade snö, blev (mer) insnöad (än vanligt), var hemma med barn pga dagisstängning och pulsade runt i drivorna utan att gnälla en enda gång, så tänker jag gnälla nu! Precis så mycket jag vill. Sådetså!!!

Greta sa...

Det är endast tillåtet med värme av denna kaliber då jag har semester, vilket jag för tillfället inte har. Och ingen AC på jobbet heller. Egotrippad? Jag? kan jag väl ändå inte tänka mig :)

Veronica sa...

Agree komplett! Sommaren är härlig när den är äckligt varm och vintern är härlig när den är äckligt kall.

Och från den 1 augusti får man inte ta extra betalt om man betalar med kort nånstans. Är det förresten Kanaanbadet i Råcksta du pratade om?

Jag har precis hittat till dig, så jag har inte uppdaterat mig riktigt.

Ciao/
Veronica

B sa...

Hamnade här inne av en slump och har nu bränt 1,5 timma av min arbetstid på dig. Du är placerad som en favorit och jag ber att få återkomma. Tack!

Malin sa...

Halkade in här idag och tycker du skriver helt underbart :) Lägger upp dig på min blogglista om det är okej?

Singelmamman sa...

Va!? Finns det folk som gnäller på värmen? De borde ha stryk.

Maria sa...

Knasterfaster: Helt rätt!

Chrissan: Den som klagar nu får inte klaga sen i vinter!

Trollets mamma: Men var är din solidaritet?

Greta: Skäms på dig! Nog kan du svettas ett par liter om dagen på ditt kontor för vår skull? Är värmeslag verkligen så himla jobbigt?

Veronica: Välkommen! Och ja, Råcksta är det nog, Jag kan inte den delen av stan så mycket.

B: Haha! Du är så välkommen så.

Malin: Tack ska du ha! :-) Och det är klart att det är ok, välkommen!

Singelmamman: Ja stryk och direkt utvisning till Sibirien (där det iofs förmodligen är jävligt varmt just nu).

Trollets mamma sa...

Maria, Maria... Jag är så solidarisk så. Utom när det är 300 grader varmt i sovrummet och Troll inte kan sova och jag inte kan sova och det surrar av trettioelvatusen mygg och Troll kliar sönder myggbett och värmeeksem om vartannat och ingen av oss får sova och det är ännu varmare och... Tja. Som sagt, i vårt hushåll gillar vi vintern!