fredag 16 april 2010

Vi är på resande fot

Idag har vi åkt bil hela dagen. Det är skoj. Speciellt med två små barn. Det utlovade snöovädret visade sig vara solsken hela vägen, men vad vet jag. Jag är ju inte meteorolog. Det kanske snöade osynligt?

Nu är vi framme i Hagfors, och det är en riktig metropol ska ni veta. Vi sover i en gästlägenhet som tillhör bostadsrättsföreningen där min gudmor bor. Här är det så livat att det inte ens finns vanliga dricksglas i skåpen, här finns bara kaffekoppar och champagneglas. För så gör man här i storstan, här dricker man antingen champagne eller kaffe. Vatten är för bönder.

Tur att vi ska äta frukost inne hos gudmor i morgon, för trots att det låter lyxigt med champagnefrukost kommer jag nog inte vara så sugen på det vid sjusnåret i morgon. Och kaffe är alltid äckligt oavsett tidpunkt på dygnet.

9 kommentarer:

Jenny sa...

Hej hej. Här har jag aldrig varit nån gång.
Detta verkar vara ett kul ställe.
Förresten. Min syster köpte en hamster till sin make för två år sen. Han dog för några veckor sen. Alltså hamstern...

Anonym sa...

Nämen Hagfors, det är grejer det!
Champangeglasen är inte till champange. I värmlandsskogarna blandar vi hembränt och samarin. Voila!

Anonym sa...

Härligt med lite semester! Kaffe är äckligt och jag kommer aldrig bli "vuxen" (det tycker Tobbe är lite tråkigt eftersom han då inte har något sällskap till sitt kaffe (det är tydligen inte samma sak att dricka något annat när man sitter bredvid, det måste vara kaffe) på exempelvis semestern). Daniel sov till 7.20 i sin säng i natt, hoppas att det är en ny trend. Vi är friska nu och barnen verkar ha klarat sig. Hoppas att ni har en superhelg hos gudmor m fl!
Kram/Sissel

Cattas liv och tankar sa...

Mmmm! Kaffe är gott! O champagne oxå! Verkar vara ett bra ställe det där!

Anonym sa...

Champagnefrukost, I am all for that! Det är nyttigt, upplivande, rogivnade (?) och bra för allmänna hälsan. Och jadå, det går precis lika bra med skogstjärna/samarin... tror jag :-) Allt i ett liksom!

Anonym sa...

Som en tidigare kommenterat; i Hagfors dricks det hemkört. Min brorsa bodde där för ett par år sedan. Han blev alkoholiserad på kuppen Fast det är vackert, det måste jag erkänna!

Pia sa...

Men så roligt att stöta på en till som inte dricker kaffe.. Har provat två gånger, det var FÖRSTA och SISTA gången! ;o)

Maria sa...

Krakelspektakel: Du är välkommen att stanna! Vi brukar för det mesta ha ganska roligt här. Skönt att det bara var hamstern och inte mannen som dog. En hamster kan man bara gräva ner i trädgården sen. En död man är lite svårare att bli av med.

Tant Björn: Hagfors är ingenting för mesar!

Sissel: Stackars stackars er som mått så dåligt! Vi får höras i morgon så jag får en update på läget.

Cattis: Champagne är gott. Kaffe är för människor utan smaklökar.

Whitelady: Ja alltså jag gillar ju frukost. Och champagne. Så champagnefrukost är ju naturligtvis något jag gillar också. Men bara efter klockan 9 på morgonen.

Anonym: Hahaha! Det fanns inget annat att göra än att supa eller? Stackars din bror, lyckades han ta sig därifrån och bli nykter igen sen?

Pia: Kaffe är äckligt. Precis som hundbajs med största sannolikhet är. Jag har inte för avsikt att lära mig tycka om något av det.

Anonym sa...

Ha ha! Vi trodde han skulle gå att rädda (min fd alkoholiserade bror) men vi får ingen fason på honom trots att han är helnykter idag. Och ja, han flyttade ifrån Hagfors.