söndag 4 april 2010

post-påskdepression

Jag är trött, tjock och lite nedstämd. Nyss tappade jag en hel kastrull broccolisoppa över hela spisen så nu är jag övertygad om att jag har nån svår neurologisk sjukdom som sakta men säkert komma bryta ner min kropp och göra så att jag dör i förtid. Vilka andra anledningar kan det finnas till att man bara släpper en kastrull med soppa så där? (Nej, jag brände mig inte).

Och i hallen står en jävla bokhylla mitt på golvet och tar upp plats.

Och mitt påskägg är slut.

Ja ni hör ju. Livet är förjävligt just nu. Lika bra jag lägger mig ner och sover en timme eller två.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ett akut blodsockerfall efter en överkonsumtion av sötsaker!!!!Annacarin Diabetiker.

Jenny sa...

Sova en timme eller två mitt på blanka eftermiddagen - hur är det möjligt med två barn i huset?

Anonym sa...

Jag har tagit en tupplur i dag. Jesses, vad det var skönt!

Överkonsumtion av sötsaker? Fet och trött? Välkommen tilll klubben!

Jenny sa...

Roten till allt ont beror helt enkelt på sockerbrist; depression, hypokondri, hallucinationer (tron att du är tjock när du ser dig själv i spegeln), svaghet/ingen ork (orkar inte ens flytta en bokhylla), trötthet.

Finns bara en sak att göra: köp ett nytt påskägg!

Sockiss sa...

det finns två möjliga alternativ här. Antingen så dödar du din socker-baksmälla genom att fylla på påskägget igen. och det NU! Eller så är det lika bra att du packar väskan och flyr landet. För såhär kan det ju inte vara!

Fraggelmorsan sa...

jag fick inte ens ett påskägg......

Maria sa...

Och Jenny förresten, de har ju en pappa!

Jenny sa...

Hmmm... Mina brukar liksom slita sig från pappan och liksom "titta till mig" lite grann mitt i tuppluren. Måste nog komma på ett bra sätt att barrikadera och ljudspärra dörren med andra ord. Eller sända iväg dom andra tre nån stans lagom långt borta så att titta-tillandet inte är ett alternativ att överväga.

Maria sa...

Öronproppar! Det är typ det bästa som finns. Nästan bättre än godis.