tisdag 13 april 2010

Mål och drömmar

Allt Charles vill är att få krypa in i badrummet. Han är besatt av det, hela hans värld kretsar kring den omöjliga uppgiften att hinna slinka in där innan nån av oss stänger dörren snabbt efter oss. Om han skulle få en enda önskan skulle det vara att få tillbringa en timme eller två ostörd i badrummet. Mmm, äta toaborste. Slicka på badrumsvågen, smälla toalettlocket. Ljuva ljuva önskedröm.

Jag hoppas verkligen att hans mål och ambitioner ändras i takt med att han blir äldre.

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det är ungefär som att äta från kattmatsfaten, fast det "bara" var tonfisk... Det går över :-)

Sockiss sa...

glöm inte. ditt egna fel. all burkmat. "kenta och ravioli-konserven" u know.... hähä.

Anonym sa...

Han kan väl få som han vill i ettårspresent i alla fall - en ostörd timme på toaletten.

Tjillevipp morsan sa...

..jäkla skitsnål morsa är du! Ställ bort toaborsten och ställ in en flarra välling och låt grabben leva sin dröm en timma eller två..
Jag har fått en award och då blev du också med en för att jag fick en..Du kan hämta den hos mig(har ingen koll på awards och sånt men har förstått att jag gör rätt..??..nu..?..)

Gustav sa...

Hmm, jag känner igen beteendet, det är fullständigt normalt... om man är hund. Kan Charles sitt, ligg och apport? Har han några vakt-instinkter i sig eller skulle han passa för agility? Någon talang vore ju roligt om han hade (nu när vi vet att han inte är magnetisk).

Maria sa...

Men gud vad ni var liberala då! Jajaja, jag ska låta honom hångla med toaborsten. Tycker ni att han ska få äta hundbajs också om han vill det? Va? Va? Va?

Och vad det gäller lydnadskurs har jag varit inne på det tidigare. Jag tror att det är en lysande idé, måste bara kolla upp närmsta brukshundsklubb först. För det känns ju rätt tomt och trist nu när han inte har någon särskild talang längre.