söndag 11 april 2010

Hej nervositet

Nu är det en sisådär 37 timmar och 25 minuter kvar till min första körlektion. Inte för att jag har stenkoll eller så, men på ett ungefär liksom.

Jag är så jävla peppad. Och så jävla nervös. Enda gången jag ens suttit i förarsätet tidigare har varit när jag ska spänna fast bilbarnsstolen i framsätet. Typ. Jag vet inte ens hur många pedaler det finns eller vad som är vad. Undrar om körskoläraren kommer skicka mig till särskolan när hon inser hur lite jag kan. Eller så gnuggar hon händerna när hon inser att jag kommer behöva ta lektioner för ungefär 100 000 kr innan jag vågar köra upp första gången.

Jag undrar om jag kanske ska låna en blöja av Charles innan. Ifall jag kissar på mig bara lite lite av skräck om det går för fort. Som tio km i timmen eller så. Vi har ju ungefär lika stora rumpor, Charles och jag, och det är inte jag som är extremt liten rumpa. En liten smidig up & go-blöja under jeansen kan väl inte synas allt för mycket?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, min körskollärare trodde mig inte när jag sa att jag inte kunde köra. Alls. Men han förstod när jag vägrade växla upp från ettan när vi körde ut från parkeringen... "Ok, du HAR verkligen INTE kört bil i hela ditt liv..."

Ting sa...

Jag tog körkort alldeles nyss.
Fet ångest.
Läs om den långa vägen dit här:
http://tingeling579.blogspot.com/search/label/K%C3%B6rkort
Eller låt bli.
Hehehe.

Gustav sa...

Köra bil är inte så svårt. Det är värre med alla andra idioter runt omkring. Tar man bort dem är det världs-enkelt.
Jag läste en gång en undersökning att mer än 80% av alla bilister tyckte att de körde bättre än medelsnittet (tyckte bilisterna själva alltså).

Knasterfaster sa...

Ta på dig blöja och tuta och kör!

Fru Venus sa...

Äh, det kommer att gå bra :-) Piece of cake! Pepp pepp!

Tänkte bara sa...

Förstår att du är nervös, men ingen riskerar sitt liv för pengar. När bilskolläraren tar ut dig i trafiken är du redo för det. Lycka till. Hoppas att du inte behöver ta för många lektioner.

Tjillevipp morsan sa...

Hm..övningsköra i Stockholm...Stockholmarna är MYCKET överseende med blåbär i trafiken..
Jag rekomenderar dig att ta en huvudvärkstablett innan lektionen och förbered lite vin till efteråt,
jag ser med spänning fram emot din upplevelserapport ;)

Anonym sa...

Tur du inte bor här för då skulle jag inte våga gå ut.
Nää, jag skojar bara.. klart det kommer att gå bra. Lite övning bara. Köra bil är skitkul, tänk så och lycka till.

Anonym sa...

Äsch. Ta det bara lugn och lyssna på vad läraren säger. Japp du kommer få kärringstopp och japp bilen kommer troligtvis att göra känguruhopp, men vem bryr sig. Läraren kommer att tycka att du är en underbar elev om det nu är så att det kommer att kosta 100.000. Dom av oss som har kortet har alla varit där, så är det bara. Sen är alla bilar olika att köra, så är man ovan och byter bil så kan det knasa till sig igen. Säger bara så här att kunde jag fixa koret så fixar du det med /Greta.
ps. köra bil är kul, så se till att ha roligt uner tiden

3Lmamma sa...

Lycka till!Nu insåg jag precis att det är dags...eller nja insett det länge men blev påmind...måste oxå ta körkort..Up&go syns nog inte under jeansen;0)

Eva-Lotta sa...

Jag var 28år när jag tog mitt körkort,jag hade aldrig någonsin övningskört,men jag var absolut inte sämst på körskolan,jag klarade provet på 1 försöket.(jag hade också småbarn då och var tvungen att köra kl 7 på morgonen innan min man gick till jobbet,ibland hade man sovit 1 timma och skulle köra sen.....men det gick...Lycka till..

Maria sa...

Suzan: Tack! Det ska bli så jäkla roligt, men samtidigt väldigt väldigt läskigt.

Sofie: Hahaha, ja det kommer nog märkas ganska snabbt på mig i morgon att jag talar sanning.

Ting: Fan vad jag blir taggad när jag läser det där! Jag ska också dricka champagne sen! Hur lång tid tog det för dig? (inte att dricka upp champagnen alltså, utan att ta kortet)

Gustav: Jag vet redan nu att jag kommer bli världsbäst.

Knasterfaster: Will do!

Fru Venus: Tack! :-)

Tänkte bara: Dubbelkommando, dubbelkommando, dubbelkommando. jag har redan förberett mantrat för när det känns läskigt.

Tjillevipp morsan: jag gissar att det kommer ta ett tag innan jag släpps ut i övriga trafiken ;-)

Tant Björn: Haha, ja du kan andas ut i morgon. Ni som bor i närheten kan ju hålla er inne mellan 11 och 12.10 i morgon.

Greta: Ja, jag kommer nog bli bilskolans lilla älskling när de ser hur obefintliga mina förkunskaper är ;-) Hur lång tid tog det det för dig att få ditt körkort? Vad är rimligt?

3Lmamma: Nej, jag hoppas att det mest kommer se ut som en J.Lo-rumpa. Annars så tunika kanske?

Eva-Lotta: Haha, då måste jag ställa samma fråga för tredje gången - hur lång tid tog ditt körkort? Vad kan jag ha som rimlig målsättning? (Speciellt med småbarn inblandade)

Ting sa...

Det tog typ tio månader.
Att ta körkortet.
Med vissa avbrott under sommaren och så.
Men you can do it!

Maria sa...

Jag ska ha det till jul!

Ting sa...

Det fixar du lätt!

Maria sa...

Jag ska göra allt som står i min makt iaf :-)