söndag 25 april 2010

Plötsligt lite mindre av en naturbegåvning

Premiär idag för att övningsköra med Björn. Det var lite annorlunda mot att köra med körskoleläraren kan man säga. Men med det inte sagt att det var en dålig upplevelse. Tvärtom. Jag lärde mig en massa nyttiga saker idag också. Som att inte trycka på gasen istället för bromsen när man håller på att köra över en litauisk lastbilschaufför i 40 km/h till exempel. Det blir så spänd stämning i bilen då, speciellt eftersom vi inte har dubbelkommando i vår bil.

Det går dessutom inte att lägga i vare sig ettan, tvåan eller treans växel om man inte trycker ner kopplingen samtidigt. Oavsett hur många gånger man försöker. Eller hur många gånger Björn försöker från passagerarplatsen.

Nästa vecka ska vi träna på att inte klippa bildörrar som står öppna på parkerade bilar längs med vägen. Eller köra över hundar. Jag lovar inga resultat, men jag ska göra mitt bästa.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du milde tid, överlevde han, den där lastbilschauffören?
Du ett enkelt sätt; Automatlåda!

Singelmamman sa...

Vadå, får man inte köra över hundar ens? Eller klippa bildörrar? Men cyklister då? Varför annars ta körkort liksom? *muttrar*

Renée sa...

Ni är väl ordentligt försäkrade?

Maria sa...

Tant Björn: Klart han överlevde! Men han kommer nog undvika mörkblå Toyota Avensis i fortsättningen...

Singelmamman: Jag tror inte det. Men jag har å andra sidan inte kommit till det kapitlet än i körkortsboken. Men jag håller med, det låter ju helt värdelöst.

Renée: Haha, tror du det behövs eller? ;-)

Chellio sa...

När du blivit lite mer varm i kläderna kan jag rekomendera att testa meja ner sidospeglar på dem i körfältet bredvid utan att repa bilen DET är prestation!!!

Chrissan sa...

Om du vill ge Björn lite extra spänning så fråga om ni inte kan testa att parkera i parkeringshus. Du vet ett sånt där som man åker in i och som känns som en karusell.;)

Knasterfaster sa...

Du är så duktigt! Jag har gett dig en award. Du kan hämta den på min blogg.

Maria sa...

Chellio: respekt!

Chrissan: Det låter oerhört spännande. Blir man åksjuk?

Knasterfaster: Tack!