torsdag 22 april 2010

Skallebank

Innan jag träffade Björn hade jag varken migrän eller pollenallergi. Nu har jag plötsligt båda delarna. Slump? I think not!

Idag har jag tillbringat stora delar av dagen ihopkrupen på en kudde på golvet med en brutalt dunkande värk bakom ena ögat och en lika brutal 10-månaders bebis klättrandes på mig. Och så säger folk att det är jobbigt att vara föräldraledig. Pfft, tänk om jag hade haft ett jobb att sjukskriva mig ifrån så att jag hade kunnat åka hem och lägga mig i ett mörkt och tyst sovrum? Det hade minsann varit jobbigt.

Nu ska jag fundera ut hur jag ska kunna hämnas på Björn för att jag plötsligt blivit så klen. Om han försöker smitta ner mig med sin töntiga pälsdjursallergi också måste jag kanske göra slut. Nånstans går faktiskt gränsen.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja, någon måtta får det vara. Björn kan ju inte lassa över vad som helst på dig!

Renée sa...

Det kan ju va så att han ärver sin gamla fasters skäggvårta eller mormors hemorrojjder... Hämden är oftast ljuv...

Chellio sa...

Fy jag lider också av migrän. Det är vidrigt! Särskilt med hänsynslösa barn hemma... Krya på dig!

Malin J sa...

Migrän är ett helsicke!
En skållhet dusch brukar hjälpa, om man riktar duschstrålen mot nacken och skallbasen.
Funkar sämre om man måste se efter en liten knodd under tiden. Hoppas iallafall att du slipper migrän varianten som håller i ett dygn eller mer. Den är vidrig.

Trollets mamma sa...

Lider med dig!
Själva har vi lyckats med följande i vår familj:
Trollet har ärvt mina atopiska eksem, morbrors förkylningsastma och mormors mjölkprotein-allergi. Ytterst skickligt, med tanke på att det lilla spektaklet icke delar en gen med oss, eftersom hon är adopterad.

Jag, som aldrig haft knasiga luftrör, har sedan Trollet fick sin diagnos också fått förkylningsastma.

Jag tror allergier smittar! Eller så hoppar gener.

Maria sa...

Singelmamman: nej, jag vill mena det! Nu sätter jag ner foten!

Renée: Äsch, då smittar han bara ner mig med de där grejerna.

Chellio: Ja jag har upptäckt det den hårda vägen att det är mindre skoj. Tack!

Malin J: Jag har haft det fram och tillbaka i en vecka nu. Som tur är hjälper Eeze jättebra.

Trollets mamma: Skickligt! Klart att det smittar. Vad har du för symtom på din förkylningsastma?