måndag 19 april 2010

Lärdomar

Man lär sig en massa saker med åren. Bland annat att de flesta gamla talesätt och ordspråk inte alls stämmer. Morgonstund har inte alls guld i mun till exempel. Morgonstund har stinkande bajsblöjor in your face. Och man kan visst lära gamla hundar att sitta, jag lär mig massor varje dag faktiskt. Idag lärde jag mig bland annat att man inte ska lägga frukten i garderoben om man har tänkt att ta med den till frisören. Den blir jättesvår att äta då när man är ashungrig och står och väntar på bussen. Jättejättesvår att äta. Nästa gång ska jag nog lägga den i väskan tror jag. Den blir nog lättare att nå då.

4 kommentarer:

Knasterfaster sa...

"Kunskap väger lätt" :D

Sockiss sa...

Jag visste inte hur jag skulle få plats med allt på arbetsytan i köket när jag lagade mat. Så jag placerade ett paket bacon i kaffebryggaren, för gud förbjude om jag inte fick plats med mitt glas med vin. ;)

Maria sa...

Knasterfaster: Man kan ju inte bara veta allt från början. Man måste ju lära sig allt eftersom liksom.

E: Nu gillar ju inte jag kaffe som sagt, men jag gillar bacon. Och jag kan inte tänka mig att baconsmakande kaffe skulle vara sämre på något vis. Och vinet prioriterar man ju alltid.

Pia sa...

De där talesätten skulle man nog behöva syna i sömmarna. Framför allt bordet det myntas nya, mer moderna! Ditt om blöjor var ju klockrent! Även om det tack o lov var 13-14 år sedan de var aktuella härhemma! ;o)