tisdag 20 april 2010

Detaljer schmetaljer

Idag hade jag min andra körlektion. Det gick naturligtvis galant. Jag växlade, körde, stannade, svängde och satte på vindrutetorkarna. Fantastiskt. Däremot är jag lite missnöjd med min körlärare, jag tycker att hon är lite petig med detaljerna. Hon är till exempel väldigt noggrann med att man ska hålla sig på sin sida av vägen och inte köra snabbare än 30 på en 30-väg. Att köra i 50 km i timmen där var tydligen jättejättefel.

Onödigt petig som sagt. Jag sa till henne att jag förespråkar en mer anarkistisk körstil. Man måste ju få göra som man själv vill.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa din körskollärare att det är FARLIGT att köra förbi en skola i 30. Ungarna nu för tiden är galna och blodtörstiga och kan skjuta ner er och råna er vilket de kommer att göra om de ser såsa förbi nästa gång. Gasa säger jag!

Chellio sa...

Hahaha, jag gillade inte min vägvärketgubbe som jag körde upp med. Han kuggade mig för en sån liten skitsak som att köra mot rött jag som körde så bra...

Hihihi du har lätt det bästa bloggnamnet jag sett hitills=))

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Ja, lite får hon väl ändå tåla tycker jag. Egna initiativ är väl bra.
Min man säger att bakom ratten växer hornen på mig. Ja, va f.. finns ju så många idioter på vägarna, själv är jag en superstjärna på bilkörning.
Nä, ös på säger jag, men akta dig för idioterna!

Knasterfaster sa...

Du är SÅ duktig! Fortsätt så där, så har du snart körkortet i din hand!

Björn sa...

Tycker du att jag är Petig detaljerna om jag påpekar att det heter att vara petig med detaljerna? :-)

Sockiss sa...

jag tyckte min första uppkörning gick galant, men examinatorn måste varit samma person som din lärare. för han tyckte minsann inte att det var okej att nästa köra på en tant, och lyckas backa in i en husfasad. Jamenar... ingen kom ju till skada!?

Maria sa...

Sofie: Haha, ja ni om några borde ju veta!

Chellio: Äsch, köra mot rött är väl ingenting. Att de ska haka upp sig på såna bagateller hela tiden! Och roligt att du gillar mitt bloggnamn!

Tant Björn: Ja, dessa egna initiativ som det alltid tjatas om annars liksom? Varför skulle inte det kunna funka här?

Knasterfaster: Tack! Jag känner att det här kommer gå i raketfart, kanske att jag har det redan nästa vecka?

Björn: Jag förstår inte vad du pratar om. Svammel svammel svammel.

E: Eller hur! Min körlärare tyckte dessutom att människor är viktigare än materiella saker (när jag körde farligt nära en gångtrafikant för att inte repa bilarna som stod parkerade längs med gatan. Trams!)

Renée sa...

Min körskollärare tiog ut mig på en väg med lösgrus. Sedan gasade han som fasen på sin sida! Han tyckte att jag var lite för snål med gasen. Sedan hade jag en annan lärare en gång. han blev helt vansinnig för att jag körde som en galning (tyckte han). När jag körde upp så fick jag körkortet direkt och han sa att det var sällan tjejer körde så bra! Märkligt eller hur!