onsdag 14 april 2010

Vem behöver läkare när man ställer så träffsäkra diagnoser själv?

Björn har gått runt hela dagen och mått dåligt: ont i kroppen, feberkänsla, hängig och huvudvärk. Klassiska förkylningssymtom. Men inte när det gäller Björn. Icke. Han är istället pollenallergisk minsann, det vet han tvärsäkert. Brusten blindtarm, stukad vrist eller öroninflammation skulle också vara solklara allergisymtom på honom.

Hursomhelst, när Charles också insjuknade efter middagen med feber trodde jag att polletten skulle trilla ner, men ta mig sjutton om han inte är trögare än vad jag hittills har trott. För istället för att tro att han faktiskt är sjuk själv lanserade han istället den eh, inte så genomtänkta tesen att Charles också är pollenallergiker.

Det var först när jag hastigt överföll honom och tvångsstoppade en termometer i hans öra som han faktiskt förstod att det kanske inte är pollenallergin som är boven i hans fall. Den ger nämligen väldigt sällan feber. Så nu har han tagit en ipren och mår plötsligt så mycket bättre.

Själv funderar jag på att omyndigförklara honom.

3 kommentarer:

Renée sa...

Läkare är överreklamerat... Man får ibland bättre svar om man pratar med en ladugårdsvägg...

Fru Venus sa...

*skrattar* Omyndigförklara honom du, och sätt en läkarlapp på din rock :-)

Camabo sa...

Här hemma hade vi ett liknande sjukdomsfall...

http://camabo.blogspot.com/2010/02/ett-fasansfullt-dygn.html