söndag 25 april 2010

Om att sova (eller rättare sagt inte sova)

I morse gick Charles och jag upp kvart i fem. Man vill väl hinna ta tillvara på så stor del av dagen som möjligt. Sovmorgon är sååååå 2004.

Ett tag var jag lite rädd för att det här en dag kommer att gå över, att vi kommer börja sova om morgnarna igen. Men jag har kommit på lösningen: vi behöver bara fortsätta skaffa fler barn i jämn takt så behöver vi aldrig mer slösa bort några morgontimmar. Det är så enkelt att det svindlar lite när jag tänker på det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Charles kom till världen för att balansera er familj - eftersom Julius sov så bra från första stund och hela, långa nätter:-D Jag tycker att det är en strålande rättvisa, hehe!

Camilla sa...

Ska ni inte ha en liten flicka oxå? ^^

Maria sa...

Sofie: Jag tycker verkligen inte att du ska vara så kaxig när bebis nr två är i antågande. Verkligen inte!

Camilla: Jag tror tyvärr att flickor också kan vara vakna och härja om nätterna. Plus att det är rätt svårt att beställa dem.

Camilla sa...

Jag känner en familj som fick en pojke, försökte få en flicka men fick en pojke till, försökte en sista gång o fick trillingar. Pojkar. Där kan man snacka om fel på beställningen.

Anonym sa...

Pffft... den här gången är det vår tur att få en sovbebis!

Maria sa...

Camilla: De borde ha varit lite mer noggranna när de fyllde i beställningen kan man tycka!

Sofie: Hahahahahahaha. Vi får väl se.