söndag 8 maj 2011

Skandalöst

Jag anser att det finns vissa etiska förhållningsregler som vi alla bör förhålla oss till, och så även kroppen. Men tyvärr delar inte min kropp den uppfattningen.

För plötsligt, helt utan förvarning, har den bestämt sig för att slå av på ämnesomsättningen med nästan ett kvarts varv. Detta har resulterat i att jag gått upp nästan tre kg, utan att jag varken har ätit mer eller rört på mig mindre.

Och detta alltså utan att meddela mig innan! Inte ett brev, mejl eller minsta lilla telefonsamtal om dessa uppenbart planerade förändringarn, ingenting! Jag tycker att det här är upprörande rent ut sagt. Och jag är ytterst tveksam till om det verkligen får gå till på det här viset. Men vad ska jag göra? Vem ska jag överklaga till? Det är ju bara att gilla läget liksom. Ytterst motvilligt dock.

7 kommentarer:

Ketchupmamman sa...

Tre kg lösgodis i lördags kanske är en ledtråd?

Maria sa...

Ja men alltså, det är ju min VANLIGA dos godis. Och det har minsann alltid gått bra förut.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Oförskämt! En liten post-it lapp är typ allt man hade begärt... ;)))

LillaUlle sa...

Något kunde den ju sagt faktiskt, det håller jag med om!
Under början av min graviditet gick jag upp en hel del utan att ändra på kost och motion... ;)

Cissi sa...

Åh, a partner in crime! Jag har drabbats av samma syndrom med tillägget att jag faktiskt börjat cykla till jobbet utöver min vanliga motion så då tycker man ju att det borde peka neråt på vågen istället. Men inte då! Nähä, här ska man gå omkring med en jätteröv och feta lår, blir till att införskaffa en heltäckande baddräkt till stranden i sommar.

Anonym sa...

Håller med, det är urjobbigt när ens fettceller plötsligt, helt utan förvaring, blir buddies med varandra och inte längre vill skiljas åt! / Lotta

Karin sa...

Dom gör så, kropparna. Ställer om en gång per årtionde till lägre förbrukning. Vid 50 klarar man sig med en handfull nötter, en liten skål youghurt och lite frukt. Fisk på söndagarna. Lite trist, men a fact of life.