söndag 1 maj 2011

Lite söndagsarg så där

Jag är så jävla glad över att jag inte är revisor - så att jag inte behöver SKJUTA MIG SJÄLV I HUVUDET!

Jag hatar att deklarera. Jag hatar att försöka läsa mig till svar på skatteverkets sida om det är något jag inte förstår, för allt som står där är skrivet för att förvilla och förvirra de som försöker fatta något.

Och jag hatar att betala räkningar och göra budget varje månad, för vet ni hur jävla svårt det är att få budgeten att stämma när man har ett excelark som det är fel på så att det hela tiden glömmer att summera en  av posterna? Det är skitsvårt! Det tar typ två timmar innan man får budgetuträkningen att stämma med det internatbanken säger.

Och jag borde veta, för vi hade samma problem förra månaden. Uppenbarligen utan att fixa problemet ordentligt.

Men nästa månad, då ska jag minsann vara beredd. Då ska jag lägga tre timmar på att betala alla jävla skiträkningar.

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag är smartare än du. För sånt tråk som att betala räkningar har jag överlämnat till maken. Min avdelning inom ekonomi är det som heter shopping.

Potatishäxan sa...

Budget! Jag är impad och grymt avundsjuk. Här är det noll koll. Och tack för påminnelsen, jag hade glömt skicka in deklarationen!!

Pierre-Emil sa...

Hej,

Pröva att använda www.spenderat.se sjukt smidigt sätt att se hur man spenderat pengarna tidigare. Då blir det ju lättare att göra en realistisk budget.

Lycka till

Helena m. 4 sa...

Internatbank - är det en sån där bank som man skickar iväg långt långt bort för att man inte vill eller orkar spendera tid med den utan bara ses vid speciella högtider ?
- typ löning...?